פורום
ניווט בפורום

כתר על בסיס מתכת

ציטוט

שלום רב,
רופא השיניים ביצע טיפול שורש בשן אחורית. הוא שאל אותי אם ארצה כתר מזירקוניה וחרסינה או מתכת עם חרסינה. מכיוון שזו שן אחורית החלטתי על מתכת.
לפני כמה ימים יצא לי להתקל במאמר שנרשם כאן לגבי סוגי כתרים ופניתי לרופא לדעת מאיזו מתכת מכינים את הכתר (אצילה או בסיס) מאחר ואמר לי שבמתכת בסיס ביקשתי שיחליף למתכת אצילה. הממה, טכנאי השיניים אמר לו שאולי בעבר היו מייחסים לזה חשיבות אבל היום כולם משתמשים במתכת בסיס וגם אם משתמשים במתכת אצילה שהיא חזקה יותר, היא גורמת לשבירת החרסינה תוך כ-5 שנים. מה דעתך בנושא ומה אתה מציע לי לעשות?
תודה מראש,
ענת

ציטוט

ראשית, מבחינת דיוק מדעי בהגדרות - מתכת אצילה לא חזקה יותר, אלא נחשבת איכותית יותר בכך שאינה מחלידה, לעומת מתכת בסיס שיש חשש להחלדה בחלק מהמקרים. שנית, חרסינה על כל מתכת (פשוטה או אצילה או הרכבים שונים של מתכות) עלולה להישבר מתישהו. הזמן אינו יודע ותלוי בהרבה גורמים. אין איזשהו טווח יעד שבו ודעים מראש שהיא תישבר. החיבור אל המתכת הפשוטה - בסיס - חזק יותר, למען הדיוק המדעי.

אגב חרסינה על זירקוניה - בדיוק אותה בעיה. שמתישהו חרסינה עלולה להישבר.

יש עוד אפשרות מכל מה שתיארת לשן אחורית - אפשר גם לשקול כתר מזירקוניה מונוליטית , דהיינו זירקוניה טהורה (ללא חרסינה וללא מתכת). חזק בהרבה מחרסינה, אינו מחליד לעולם, מדוייק מאוד, בריא לחניכיים, ומחייב פחות הסרת חומר שן.

ההעדפה האישית שלי לא קובעת כאן בכלל, אלא ההחלטה שלך מול הרופא המטפל לאחר ששמעת יתרונות וחסרונות של השיטות השונות

התחברות

בודק...