פורום
ניווט בפורום

צילומי נשך

ציטוט

השאלה ששאלתי בפורום לא מזמן על חור שנמצא במרכז השן( בחריץ) בשן אחורית, אמרת שאם הוא עמוק ניתן לראות בצילום נשך את העומק שלו ושבנוסף צריך בדחקה פיזית. יש לי את הצילום ואני לושב שאני יודע לראות לפי צילום חור . איך אני יכול לזהות את עומק החור בצילום בשהוא נמצא בחרכז השן? אשמח להסבר לפענוח צילןם באופן כללי

ציטוט

אני לא ממש יכול ללמד אותך אנטומיה דנטלית + פיענוח רנטגני בתשובה בפורום אינטרנטי... אלו קורסים ארוכים מאוד בבתי הספר לרפואת שיניים ומגובים כמובן בניסיון הולך וגדל של כל רופא ורופא. מה גם שבכל נקודה ונקודה חור בשן יכול להראות שונה, וגם תלוי בזווית הצילום. ומעל הכל - חור בשן לא נקבע רק לפי צילום רנטגנית, אלא במקביל לבדיקה קלינית ובדיקות נוספות.

בגלובלי צריך לדעת כיצד השן מורכבת באופן ביולוגי (אמאייל, דנטין, אנטומיה של כל שן ושן וכולי), ואז לדעת כיצד היא אמורה להיראות רנטגנית, ואז לחפש מה שונה ואיפה יש פגיעה במרקם שאמור להיראות נורמלי.  אראה כאן לדוגמא צילומי נשך ובהם מסומנים בחץ אדום כל אותם חורים שאיבחנתי - בשן "רגילה", או מתחת לסתימה, או מתחת לכתר. ואדגיש כי זו הייתה רק התחלת הבדיקה וכפי שהסברתי זו רק בדיקה חלקית. באיזורים בהן לא סימנתי באדום, המצב היה תקין.

ציטוט

צילומי נשך ועששת

 

http://www.mirror.upsite.co.il/uploaded/images/1392_28d41bc0f38b4a7c1d5c7c7ab04f535b.jpg

התחברות

בודק...