פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש

ציטוט

האם יש סימנים מקדימים לצורך בטיפול שורש, כמו תחושת רגישות בשן שבאה והולכת? הכוונה לתחושה בשן כסימן מקדים ולא לצילום שמעיד על חור, בידיעה שקיים חור אבל הצילום נעשה מזמן. או שממצב סטטי של חוסר כאב וחוסר תחושת אי נוחות, יהיה מצב של כאב , ללא הדרגה?

ציטוט

בחלק מהמקרים יש תחושה עמומה של אי נעימות או כאב עמום ומציק, ללא קשר לאכילה ושתייה, שנמשך ונמשך במשך היממה, וזה יכול להימשך כך מספר שבועות ואף חודשים, עד להחמרה - ואז יהיה כאב מאוד חזק ללא הפסקה וללא קשר לאכילה ושתייה. בחלק מהמקרים כבר בהתחלה מופיע הכאב החזק הנ"ל. אם יש חור בשן - ברוב המוחלט של המקרים הוא ילך ויעמיק בגלל חומציות החיידקים והפרשותיהם, והתפוררות השן (=ריקבון = עששת). חבל לחכות, חבל שיזדהם ויחמיר, חבל על הכאבים, וחבל על התפוררות השן. וגם על הכסף חבל, כי טיפולי שורש וכתרים הינם יקרים בהרבה מאשר לבצע "סתימה" בשן עם חור שעוד לא הגיע לעצב.

חורים בשיניים, טיפול שורש, מבנים וכתרים - תשובות לשאלות נפוצות

ציטוט

כמובן, אני עדיין מאוד מתלבט באיזה רופא לבחור בקופת החולים, לפי מה שנאמר לי הרופאים הוותיקים מתעסקים בהשתלות ובשיקומים והרופאים הפחות ותיקים עושים סתימות וזה די מפייד אותי ללכת לרופא פחות מנוסה כשיש להם רופאים מבוגרים ומנוסים יותר. לגבי הכאב העצום שדיברת עליו, שמופיע לפני הכאב החזק, האם הוא קונסיסטנטי? כלומר האם הוא מורגש בלי הפסקה? או שבא והולך?

ציטוט

הסברתי ונתתי דוגמאות, שבכל מקרה ומקרה הסימנים יכולים להיות שונים זה מזה, והאיבחון הינו שילוב של דברי המטופל + בדיקה קלינית + בדיקה רנטגנית ובדיקות נוספות.

התחברות

בודק...