פורום
ניווט בפורום

עששת

ציטוט

כשיש עששת, בדרך כלל יש שחור באיזור של החור שהוא בעצם הריקבון לפי הבנתי, האם הריקבון הזה הוא מה שגורם לחור להעמיק?האם כשמסירים אותו ומבצעים סתימה, לשן יש סיכוי להישאר כמו שהיא ללא עששת נוספת באותה מידה כמו לכל שן אחרת ללא סתימה?

ציטוט

האיזור השחור שאתה מדבר עליו הוא האיזור שהמתוסס ונרקב בגלל החומצות שהחיידקים מפרישים מהגוף שלהם. החור הזה בעברית יפה נקרא עששת. לאחר סילוקו נותר חור פיזי בשן ללא ריקבון, ובמהרה ללא ביצוע סתימה ישובו החיידקים + שרידי מזון לאיזור ושוב יתחיל תהליך העששת, והחור יעמיק והשן תמשיך להירקב יותר ויותר (=העששת תעמיק ותגדל). במשך השנים החיידקים יכולים לעיתים לחדור מכיוונים אחרים לתוך השן, ו/או דרך סדקים בסתימות שנוצרים במשך הזמן

חורים בשיניים, טיפול שורש, מבנים וכתרים - תשובות לשאלות נפוצות

ציטוט

אני מבין שיש חיידקים ושחומר השן נרקב בעקבות כך. שאלתי היא האם מה שגורם להעמקת החור הוא בעצם הריקבון עצמו וחומר השן שהתמוסס. האם כאשר מסלקים אותו ומבצעים סתימה השן תחזיק מעמד כמו שן שאין בה סתימה?

ציטוט

עניתי ואומר שוב - החור (ריקבון, עששת) עצמו נוצר מהתמוססות של השן בעקבות החומצות שמפרישים החיידקים. ככל שמספרם יעלה כך החומצה תופרש בכמות גדולה יותר והחור יעמיק.

שן שנפגעה מעששת לעולם לא תהיה חזקה כמו שן "בריאה" לחלוטין, ומאוד תלוי גם בהיגיינה האוראלית, רמת החומציות בפה, שימוש באיביזרים שונים בבית ושטיפות פה, ותדירות הביקורים במרפאה. אבל כל עוד הסתימה שלמה ולא סדוקה, שן יכולה לשרוד עם סתימה שנים רבות.

התחברות

בודק...