פורום
ניווט בפורום

חריקת שיניים

ציטוט

האם אפשרי שיש חריקת שיניים פעם ב.. ולא בצורה כרונית והאם זה בסדר ותקין? כשיש לי חריקת שיניים חשקה אני מרגיש גם כשאני ישן ואולי אני חצי ער אבל אני מודע לזה. בגדול אין לי תסמינים של חריקת שיניים כמו התעוררות עם כאבים וכו

ציטוט

10-15% מהאוכלוסיה המבוגרת חורקים/מהדקים שיניים באופן כרוני (=ברוקסיזם), חלקם מודעים לכך וחלקם לא. ברוב המקרים הברוקסיזם הוא בגלל סטרס נפשי, לחץ וכולי. גם אם אין עדיין כאבים, ייתכן ויופיעו בהמשך כתוצאה של נזק למפרק הלסת ומרכיביו, וחבל. במצבים קשים לא רק השיניים נהרסות, אלא עלולות להיות השפעות שליליות רבות גם על מפרק הלסת ועל שרירי הלעיסה.

חריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות -TMD - סיבות ופתרונות

על כן אני ממליץ לקרוא את המאמר הנ"ל, ולקבוע פגישה עם רופא השיניים האישי או רופא שיניים שעוסק בכך, ולקבל המלצות אישיות ותוכנית טיפול מותאמת, ולמנוע החמרה של הנ"ל.

ציטוט

שאלתי היא האם חריקת שיניים יכולה גם לא להיות כרונית כלומר אם חרקתי שיניים ןהייתי מודע לכך, האם זה לא בהכרח כרוני וייתכן שחריקת השיניים באמת הייתה חד פעמית. אין לי בכלל תסמינים של חריקת שיניים מבחינת כאבים או צילומים לא תקינים והייתי בדי הרבה בדיקות שיניים בזמו האחרון. באחת הפעמים אני באמת זוכר שהיה לי חלום רע, והרגשתי את החריקה

ציטוט

איני יכול לאבחן את מצבך האישי . יתכן והייתה חד פעמית, אך חריקת שיניים בדרך כלל אינה אפיזודה חד פעמית, והינה כרונית. רוב האנשים לא מודע לכך. רופא שיניים מיומן יראה סימנים לכך על המשנן וברקמות הפנים האחרות, לעיתים.

התחברות

בודק...