פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש בזמן קורונה - דחוף או לא?

ציטוט

התבשרתי היום ע"י רופאת השיניים שאני צריכה טיפול שורש - יש לי כאבים באיזור בו עשיתי סתימה לפני כחודש וחצי והרופאה ראתה היום בעיה עצבית עם השן. הופניתי לאנדודונט אבל - אני בארה"ב וכרגע כל האנדודונטים בסביבתי מטפלים רק במקרים דחופים של כאב חריף, נפיחות, דלקת וכו'. סף הכאב שלי תמיד היה גבוה ועל השאלה של כאב מ-1 עד 10 תמיד אענה פחות מ-9 (כולל בלידה ללא אפידורל)....זה תמיד מרגיש לי פחות נורא ממה שאני שומעת אצל אנשים אחרים. אז הרופאים שהתקשרתי אליהם החליטו שאם לא כואב לי נורא זה לא מצריך טיפול דחוף. כרגע זה כואב ומציק אבל הכאב נסבל... (כאמור בד"כ מסוגלת לעמוד גם בכאב גבוה). רשמו לי אנטיביוטיקה למקרה שהכאב מחריף ואני אמורה עכשיו לחכות בסבלנות שהמרפאות ייפתחו מחדש גם למקרים לא דחופים.
השאלה שלי - מה נחשב דחוף?? אני תוהה כמה עליי להתעקש עכשיו על קבלת טיפול? (אני אשמח מאוד לגמור עם זה עכשיו...). ומה הנזק שיכול להיגרם אם אקח בינתיים משככי כאבים ואנטיביוטיקה ואעשה את טיפול השורש בהמשך?
תודה מראש!

ציטוט

דלקת בעצב בהחלט עונה על ההגדרות של טיפול דחוף גם בשעת הקורונה. אפשר במרפאה ממוגנת היטב לבצע טיפול חלקי לשעת חירום שנקרא אקסטירפציה ואפשר גם לבצע טיפול שורש מלא, לפי החלטת האנדודונט. בכל מקרה יש להגביל את השהות לטיפול השיניים למינימום המתבקש. אנטיביוטיקה ברוב המוחלט של המקרים האלו לא מועילה

התחברות

בודק...