פורום
ניווט בפורום

כאב קשה בלעיסה לאחר סתימות לבנות

ציטוט

שלום, מאחר ואין רופאי שיניים כעת אני לא יודעת מה לעשות .. לפני כשלושה חודשים ויותר ביצעתי סתימות בשיניים התחתונות (סתימה בין השיניים ואחת רגילה) ולצערי לאחר שיוף הסתימות(להורדת גובה) וכבר בעת שיוף הסתימות הרגשתי כאבים מאוד קשים. בכל מהלך ה3 החודשים סבלתי מכאבים נוראיים בלעיסה, חזרתי לרופאה והיא החליפה לי את אחת מהסתימות שייפה עוד ושמה לי חומר שיעזור אך כמובן שלא הייתה השפעה לטובה. הכאב בלעיסה רק הלך והחמיר והיום אני בקושי מסוגלת לאכול על השן הזאת. (אפילו בעת אכילת לחם או במבה אני סובלת מכאבים) אני נורא סובלת ומתוסכלת, הרופאה צילמה וטענה שהכל בסדר וכי היא לא מבינה מה לא בסדר. בנוסף, את אחת מהסתימות היא הורידה ושיחזרה מחדש.. מה שהיה אמור לעזור ואף החריף את הכאב בלעיסה. אבל אני רואה שהקוטר של השן לא בהתאם למה שהיה לפני כן בהשוואה לשן שממול בצד השני וכי מרוב השיוף שלה היא מאוד נמוכה וכל לעיסה בה במקום מסויים כואבת נורא , כאבים שהם בלתי נסבלים בשום צורה. אציין שהכאב הוא במקום שהיא עשתה סתימה ובערך ב1/3 מהשן הנ"ל ( הרי זו סתימה שבין השיניים אז כאב שממוקד בעיקר בקצה של שן אחת לעבר השן השניה). אציין כי גם לא הצלחתי להעביר חוט דנטלי ורק לאחר מאמץ רב הצלחתי וכי כל העברה של חוט גוררת כאב- כאילו יש חומר של הסתימה שחורגת מגבולות השן. אני מתוסכלת כי כעת אין לי למי לפנות וזה פוגע בשגרת החיים שלי והייתי שמחה נורא לעזרה. אני נורא מפחדת שזה משהו בלתי הפיך וכי אצטרך לסבול זאת כל החיים או שבמהלך התקופה הזאת הכאב יחמיר.. אפילו כשאני לוחצת עם הציפורן של היד על השן יש לי כאבים חדים(ב2 שיניים שונות). חשוב לי לומר כי לא היה לי את הכאבים הללו לפני הסתימות וכי הם אך ורק מהן. אודה לעזרה

ציטוט

המצב בהחלט מצריך בדיקה דחופה כדי להחליט אם יש לך התפתחות של דלקת בעצב של שן שטופלה, ואם כן - תצטרכי לעבור טיפול שורש. ייתכן והבעייה אחרת, ויש דנטין חשוף ובסה"כ ביצוע מחדש של חלק זה יתור את הבעייה. עוד נקודה לבדיקה - האם שולי הסתימה מדוייקים או שהתפתחה דלקת חניכיים. וכולי. כאמור כאבים קשים בהחלט גםן בעידן הקורונה נחשבים לסיבה לבדיקת רופא.

ציטוט

תודה רבה על התשובה.
אשמח לדעת איך ניתן לבדוק את הדברים הללו.
הרופאה עצמה לא יודעת בדיוק מה המקור לכך, ואני לא רוצה לחזור אליה.
יש לך המלצה לרופא שיניים שמומחה בכך שאוכל להסתמך עליו בנושא הזה?
בנוסף, הרגישות מעט פחתה (ללחם לדוגמה) אך כשאני אוכלת דברים קשים היא מתעוררת. הרגישות מופיעה לי ב2 שיניים שונות שבהן נעשו סתימות
אחת בשן עצמה ואחת בין השיניים(סוף שן מסויימת- שבה אני רואה שגם הקוטר לא טוב ). אציין כי אני רואה שהרגישות מופיעה לי היכן שהסתימה היא דווקא נמוכה ביחס לשן- וכי יש חומר עודף.
אני מאוד אודה לעזרתך כי זה מצב נורא מתסכל ואני מחכה שהקורונה תסתיים כדי ללכת להיבדק כי כרגע אין שירותים כאלו פתוחים

ציטוט

צר לי, דרך האינטרנט מלבד התשובה שקיבלת לא אוכל לאבחן את מצבך. אמנם כעת בעידן הקורונה לא מטפלים אלא במצבי חירום, אך אם זה כ"כ כואב ייתכן ויש דלקת חניכיים או דלקת בעצב כדאי להיבדק. אם לא ע"י הרופאה שבדקה אותך, ע"י רופא אחר.

ציטוט

יש אפשרות לגשת לבדיקה במרפאה שלך?

ציטוט

לא, מצטער 

התחברות

בודק...