פורום
ניווט בפורום

נפילת כתר זמני

ציטוט

לפני עצה ימים שאלתי לגבי כתר זמני ואכן היום הוא נפל. האם זה בסדר להיות בלי הכתר והשן חשופה עד הכתר הקבוע? זה לא יזיק לשן?

ציטוט

לא ללעוס על שן זו שום דבר עד שמדביקים בחזרה את הכתר הזמני, שמגן על השן ועל החניכיים עד שיבוצע הכתר הסופי

 

ציטוט

האם אתה ממליץ לעשות זאת בהקדם בהתחשב במצב? האם זה דחוף?

ציטוט

אם את מוצאת מרפאה שפתוחה ומוכנה להדביק לך את הכתר הזמני, אפילו קופ"ח, מצויין

 

ציטוט

הרוםא התקין לי את הכתר השבוע לפני יומיים. מדובר בשן טוחנת 24 אם אני לא טועה. הבעיה שהכתר קצת חד. בשני הבקרים לאחר התקנת הכתר ממש כשהתעוררתי הרגשתי שאני חורק עם הכתר כלפי השן הנגדית. והרגשתי קצת מן אבקה כאילו משהו התמוסס אבל אני לא יודע אם זה מהכתר או מהשן. אני רוצה לשייף את הכתר שלא יהיה חד, אבל לא נעים לי לפנות אל הרופא שוב כי לאחר שהוא נאלץ להכין לי כתר חדש כי הכתר המקורי שהוא הכין לי לפני שנה לא כיסה את השן טוב,הוא הכין כתר שני שלאחר ששיך אותו יותר מדי כי לא התרים בגובה הוא לא היה טוב והכין לי עוד אחד חדש, כלומר הוא הכין שני כתרים בנוסף לכתר הראשון שלא היה טוב, הלי תשלום כי כמובן הוא הכין כתר לא טוב מלכתחילה. עכשיו חא נעים לי לפנות אליו שוב אפילו שזה רק לשייף. האם יש פיתרון אחר?

ציטוט

לבד לא תפתור כלום וכדאי שהרופא יבדוק את הנ"ל, בין אם בוצע כתר אחד או שניים או חמישה, הוא חייב לבדוק ולוודא שהכל תקין, ללטש במידת הצורך וכולי. כדאי גם לבדוק אם  חריקת השיניים היא רק זמנית או קבועה

ציטוט

איך ניתן לבדוק אם חריקת השיניים היא זמנית? הרופא יוכל לראות ולאבחן לפי מצב השיניים? אני יושן לבד כך שאין מישהו שיכול לשים לב וליידע אותי

ציטוט

חריקות שיניים כרוניות מלוות במספר סימנים כולל כמובן הפגיעה בחומר השן עצמו ע"י שחיקה, והרופא יכול לבדוק במרפאה גם רגישות בשרירי הלעיסה, הקטנה בפתיחת הפה, תפקוד לקוי של המפרק, רעשים שנשמעים מהפרק בפתיחתו ובהזזתו, ועוד.

כדאי לקרוא את הנ"ל:

חריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות -TMD - סיבות ופתרונות 

ציטוט

תמיד חששתי מחריקת שיניים בגלל הפעמים האחדות שבהן הרגשתי את החריקה כשהתעוררתי, זה היה מש לפני שהתעוררתי לגמרי. וכן אני רואה אולי בשלוש שיניים שיש ממש גומה קטנה בכותרת השן בגלל אותה חריקה. אנע לא מרגיש אף תסמין שמתואר במאמר. דבר יחידי שאולי הוא נורמלי ולא בגדר של חריקת שינים, הוא כשאני פותח את הלסת עד הסוף אני שומע את החיכוך החיבור בין הלסתות ואני לא יודע אם זה נורמטיבי או שזה הרעש שמדוהר עליו במאמר? תוכל לתאר לי את הרעש של פתיחת פה שנוצר כתוצאה מחריקת שיניים?

ציטוט

ראשית, גם לפי דבריך אתה מבחין ברעש כלשהו וגם בשקע בשן, דהיינו בהחלט יותר מסימן אחד, וכפי שמתואר במאמר זהו נזק מתפתח, ועל כן בכל אדם ובכל שלב בחיים אפשר לראות אחד או יותר מהסימנים. ובמיוחד שאתה מעיד על עצמך שכבר הרגשת זאת רגע לפני ההתעוררות, אזי סביר מאוד להניח מכל הנ"ל שאתה ברוקסיסט. רופא שיניים מיומן ובמיוחד רופא שעוסק בחריקות שיניים יאבחן זאת די במהרה. אגב, הרעשים אלו מכונים "קליקים או קנאקים", אבל אי אפשר לתארם בצורה איכותית דרך האינטרנט, מן הסתם. 

התחברות

בודק...