פורום
ניווט בפורום

בירור בעניין כבוד וזכויות המתרפא

ציטוט

באזור מגורי (צפון) אין מרפאה שנותנת שירותים כירורגים כמו הרמות סינוס או גם עיבוי עצם, שבהסדר קופת חולים מכבי, משכך שלח אותי מומחה מטעמה לשיקום כירורגי בבית חולים, כלומר הפנה אותי לבית חולים ואמר שלא משנה לאיזה מהם אלך. הגעתי לאחד הסמוכים יחסית לעיר מגוריי.
התברר לי שמנהל פה ולסת מתעקש על הרדמה כללית. לצורך הרמת סינוס (??) אני לא מאמינה לו, כי לדעתי הוא מנסה בתכסיס (הוא גם לא הכחיש כששאלתי אותו ואמר שיש לו שיקול דעת לפניי (??) לשנות לאחר שכבר לא אהיה בהכרה ולשקם את הלסת העליונה שלי בשתלים מהזיגומה, שזהו שיקום שאני בוחלת בו, וגם איננו בסל קופת חולים בשום מקרה, כלומר לא תהיה לי ההשתתפות יחסית.. ויש לציין שמדובר כאן בלפחות 30.000 שקלים הפסד כספי שיגרם לי.
אני שואלת, הואיל והוא מסרב לנמק בפני את התעקשותו על הרדמה כללית, הרי אני אישה בריאה, והוא ענה לי, "כדי שיהיה נוח לכירורג" (??)
ראשית תשובתו אינה ראויה כי היא העלבת אדם, שכן הרדמה כללית נועדה בלבד להגנת חיי המטופל או אם זהו רצונו של המתרפא, אבל לא נועדה אף פעם, כדי לספק הנאה או תוספת נוחיות למישהו!!!! הנה כי כן, גם אם נניח יש לו סיבה, אסור לו לענות לי באופן מבזה שכזה.
האם מותר לו להסתיר ממני את הסיבה? האם קיים שיקול רפואי לכאורה, שאסור לי לדעת?
ברור שנוכח התקלות הללו, אינני יכולה להרשות לעצמי לעבור את השיקום הכירורגי במקום שהלבינו פניי סתם, מה גם שאינני מסכימה להרדמה כללית, מה פתאום הטירוף הזה להרדים אותי?! ערערתי בכתב, ואז התקשרה אלי טלפונית נציגה מטעם ביה"ח זה, וצעקה בטירוף הדעת עלי "לא נכון" "את לא רופא, זה מחמת שיקול רפואי" אז מה השיקו הרפואי הנסתר הזה , למה? הרי חוק זכויות החולה לא מאפשר להסתיר ממני.

ציטוט

מכיוון שרשמת עוד 2 שאלות בהמשך, אענה לאחר האחרונה שבהן 

התחברות

בודק...