פורום
ניווט בפורום

פעם הלכתי לרופא משקם רגיל, ויצא לו בשיקום פה עקום והוא טען ש"זה המידות של הפה שלך ........ מה את ר...

ציטוט

פעם הלכתי לרופא משקם רגיל, ויצא לו בשיקום פה עקום והוא טען ש"זה המידות של הפה שלך ........ מה את רוצה?" והצטדק שאם יש לי מנשך אז אין מה לעשות. (???)

הרופא שאצלו אני משקמת מוסיף מראש לגשר הכתרים את נפח העצם החסר שאבד לי בגלל רשלנות נפשעת של רופא שיניים, תוספת נפח העצם מוסתרת בגשר הכתרים שהוא סוג של תותבת קבועה , ואז לכאורה סגירת השיניים ישרה, ולא אלכסונית.

גם המנתח הכי מהולל לא יכול להחזיר לי את נפח העצם שנהרסה,, מה אולי כן יכול לתקן ורק באופן חלקי זה השתלת בלוקים של עצם, אבל זהו טיפול קשה עם אחוזי הצלחה נמוכים, ויש נכון להיום פתרונות יותר קלים לצורך שיקום.

רצונו של מנהל פה ולסת להטמיע בי בניגוד לרצוני שתלים מעצמות הזיגומה יביאו עליי אסון שיקומי, שכן בהיעדר שוויון בין שני צידי הלסת העליונה, , הסיכוי להוסיף נפח עצם יהיה מאוד בעייתי,
מה שיקרה לדעתי זה שבצד שמאל יהיו לי שתלים ארוכים שיוצאים לתוך חלל הפה............ ואיך יהפכו אותם כאילו לנפח עצם?

.

ציטוט

אענה כאן במרוכז על 3 הפניות שפתחת:

ראשית צר לי לשמוע על המצב בפה ועל תחושותייך. מאחל לך בריאות והחלמה וחזרה לשיגרה תקינה ומוצלחת.

לא ברור לי מה את שואלת. הרי אין כל סיכוי שרופא כלשהו יוכל לענות לך דרך האינטרנט מהו המצב בפה, ומהי דרך הפעולה הכירורגית המומלצת. ברור מהתיאור שאת צריכה להיות מטופלת עם מומחה לכירורגיה פה ולסת.

אבל לכל רופא בכל טיפול, ובמיוחד במצב מסובך כזה, יש לבטים ואלטרנטיבות שהוא צריך לשקול, וייתכן שרופא מומחה א' יחשוב שהניתוח המומלץ עבורך הוא X, ורופא מומחה אחר יחשוב שהפיתרון המוצלח יותר יהיה Y. ורופא שלישי בכלל אולי יציע אופציה שלישית, וכולי.

חוק זכויות החולה בהחלט מחייב מתן הסבר לכל מצב שמאובחן ולכל טיפול שמוצע, וגם מידע על יתרונות, חסרונות, סכנות, זמן החלמה משוער וכולי (וגם עלויות), ברמה כזו שהמטופל יבין ויסכים לטיפול המוצע (="הסכמה מדעת"). אי אפשר לבצע ניתוח כלשהו ללא הסבר על הניתוח ו/או על אלטרנטיבה (אם יש). לדוגמא בהקשר שלך, אם מדובר בשתלים זיגומטיים,או אם מדובר בהשתלות עצם ו/או הרמת סינוס, הרופא חייב לציין זאת. כנ"ל אם מודבר בבהרדמה כללית, אף אחד לא יבצע הנ"ל ללא הסכמתך, וקחי בחשבון שייתכן ואין ברירה. 

מצד שני, כמובן לא מדובר ברמה של הסבר רפואי מלא, וירידה לפרטי פרטים, הרי אי אפשר ללמד רפואה בכמה דקות. זו זכותך לשאול, אבל גם בשלב מסויים יש גבול לכמה שאפשר להסביר, גם במרפאה פרטית וגם במרפאה ציבורית, בכל ענף מענפי הרפואה. 

זכותך כמובן להיבדק עם רופא אחר ובמקום אחר. בהקשר זה ברפואה ציבורית עלייך להיבדק לפי הפניית הקופ"ח במרפאה/בי"ח שאיתו הקופ"ח עובדת. באופן פרטי כמובן זכותך לגשת למי שתרצי.

על כן הייתי ממליץ לבצע בדיקה נוספת ולקבל הסבר נוסף. ראשית מהרופא שכבר בדק אותך, ויוכל לענות על שאלותייך. אם אינך רוצה, אזי עם רופא אחר. אין קשר להיותך אישה. יש קשר למצב בפה, למצב רפואי כללי (עישון, תרופות, מחלות רקע), וכמובן למצב בפה ורמת הנזקים שיש. עוד המלצה היא לא לבצע "כירורגיה" ורק אז לפנות ל"שיקום", אלא ששני הרופאים יהיו בקשר מקצועי זה עם זה וידונו ביחד באפשרויות הקיימות אשר יועילו לך ומתאימות למצב.

לגבי פנייה לעו"ד, מצב נכותך, מצב תביעה משפטית או מצב בביטוח לאומי , זכותך.

 

ושוב, איחולי הצלחה והחלמה 

התחברות

בודק...