פורום
ניווט בפורום

כמה שאלות

ציטוט

יש לי כמה שאלות בנושאים שונים
האם תהליך של עששת מתרחש בעיקר/רק בזמן שינה?
האם יש סיכונים שכרוכים בהחלפת סתימות אמלגם? הבנתי שהחלפת סתימות אמלגם יותר מסוכנת מהנוכחות שלהן בפה.
מה ההבדל בין משחת שיניים לבנה/עם גוונים שונים כמו אדום וכחול או רק כחול? יש כל מיני קומבינציות. מה עדיף?

ציטוט

ערב טוב,
לבתי בת ה-10 מתנדנדת שן טוחנת, האם זה בסדר?

תודה מראש

ציטוט

א. עששת קורית כאשר יש הצטברות של חיידקים וחומצה + שאריות מזון, בעיקר בחריצים שבשיניים או בנקודת המגע בין 2 שיניים סמוכות, ובהיעדר צחצוח נכון למניעת הנ"ל.

ב. הנ"ל מתפתח ומחמיר בכל שעות היממה, אך יותר בלילה כיוון שהפה יבש והרוק לא מגן על השיניים

ג. בכל טיפול יש סיכון מסיבות שונות, ויש לשאול את הרופא האישי. אך אם יש סתימה שבורה או חור חדש סביב הסתימה הישנה, אין ספק שיש לקדוח אותה החוצה ולבצע חדשה.

ד. בכל משחה, עם צבעים או לא, יש חומרים שונים, ועל כן יש הבדלים לעיתים בין סוגי המשחות וההמלצות. לגבי מצבך האישי, כדאי להתייעץ עם הרופא האישי או השיננית לגבי  איזו משחה תתאים יותר למצבך.

ציטוט

לגבי החלפת סתימות, התכוונתי להחלפת סתימות אמלגם תקינות בסתימות לבנות מטעמי נראות בלבד. האם יש סיכון בהוצאת האמלגם? האם זה עלול להזיק לשן?

ציטוט

בכל פעולה של קדיחה בכדי לסלק סתימה ישנה עלולה להיות גם פגיעה בחומר השן עצמו. ועל כן אם אין מדובר במצב שהינו בעייתי אסתטית, ואין בעייה רפואית, למשל עששת או סתימה שבורה, והסתימה הישנה תקינה, הייתי מוותר על כך. יחד עם זאת, עבודה זהירה ואיטית של רופא מיומן ומקצועי תביא לתוצאות טובות ובטוחות, ועל כן זו החלטה שלך בסופו של דבר. 

ציטוט

הכוונה שלי היא מבחינת ההצכה של סתימת האמלגם . לא סכנה מפני הורדת חומר שן, אלא ההתכה של האמלגם והדליפה של החומר. אומרים שאמלגם מסוכן בתוך הפה כי הוא מדליף חומר, אך קראתי שההסרה שלו עלולה להיות מסוכנת מהנוכחות שלו בפה כי בזמן שמתיכים אותו, הוא ידליף

ציטוט

לא מתיכים את האמלגם , אלא קודחים אותו החוצה. הכספית שבתוך האמלגם הנוקשה הותיק אינה פעילה, והרוב המוחלט של הרופאים בעולם לא חושב שיש כאן סיכום בריאותי. 

התחברות

בודק...