פורום
ניווט בפורום

גשר כתרים

ציטוט

עד כמה שיניים חסרות אפשר להשלים על ידי גשר כתרים?
והאם כתר יחזיק מעמד על שן מתנדנדת?

ציטוט

יש סוגים רבים של גשרים שמשלימים חוסרי שיניים, אך ככל שמספר השיניים החסרות גדול יותר כך צפויות בעיות כגון צחצוח והיגיינה, דלקות חניכיים וייתכנו גם שברים וסדקים של הכתרים ובמיוחד באיזורים שבהן חסרות שיניים.

לגבי ניידות - משתנה מאוד מאדם לאדם , ניידות הינה בעייה בדר"כ שנובעת מהחניכיים והיעדר עצם ורקמות תאחיזה בשן, בשל מחלת חניכיים, וככל שהמחלה מתקדמת ולא נעצרת - השן תקרוס לבסוף (כולל שן בריאה ללא כתר / סתימה).  

ציטוט

שן אחת חסרה ומצידיה שתי שיניים ״חולות״ שצריכות כתר, האם מומלץ לעשות גשר של חמישה כתרים שנאחז בשתי שיניים בריאות על מנת שתהיה יציבות חזקה? כי גשר של שלושה כתרים לא מחזיק מספיק אחת
יש לציין שאחת מהשיניים מעט מתנדנדת אך לא מיועדת לעקירה

ציטוט

אין כל דרך לרופא לאבחן ולנחש דרך האינטרנט מצבו של אדם ולקבוע מהי תוכנית הטיפול המומלצת, והשיקולים משתנים מאדם לאדם ומקרה למקרה לא רק לפי הרנטגן אלא גם לפי הבדיקה הקלינית הפיזית בתוך הפה. יש אפשרויות שונות כולל שתלים, ויש לשקול גם את מצבו הבריאותי של המטופל (מחלות רקע, גיל, עישון וכולי). תמיד רצוי לבקש מהרופא האישי גם הסבר על התוכנית וגם הסבר על תוכנית אלטרנטיבית, ולשקול ביחד יתרונות/חסרונות/סיכוניפ/עלויות וכולי.

התחברות

בודק...