פורום
ניווט בפורום

רמינרליזציה של שיניים חיות

ציטוט

שלום,

בנוגע לרמינרליזציה של שיניים חיות (ללא טיפול שורש).
אני חייבת להבין האם יש תהליך טבעי של רמינרליזציה של שיניים חיות באמצעות הרוק והאם הוא כולל רמינרליזציה של שכבת האמייל או איזה שכבות מעורבות ברמינרליזציה ? האם סדק באמייל יכול לעבור רמינרליציה או לא ?קיבלתי 2 תשובות סותרות מ2 רופאים שונים. באינטרנט קראתי שהעניין עדין נחקר.

אשמח לקבל לינקים אם ישנם למאמרים בנושא גם באנגלית ואם כן טיפים שעוזרים לתהיך מלבד צחצוח עם משחת שיניים עם פלואוריד...

אודה למענה שכן אני לא רופאה ואין לי גישה למאגרי מידע רפואיים ולבחינה של מידע כזה ...

אלמונית

ציטוט

אין תשובה אחת מוסכמת ומוחלטת ויש עשרות מחקרים ומאמרים שונים, ולא תהיה לך שום תועלת מלנסות לקרוא מחקרים רפואיים שכתובים בשבפה מדעית אם גם אנו לא מגיעים למסקנות מהן. מה שמוסכם ברוב המוחלט הוא שיש פגיעות מסוגים שונים בחומר השן, טראומה וסדקים יצריכו תיקון פיזי (סתימה/ ציפוי/כתר) ואילו איזורים שעובירם שחיקה בגין חומציות (ממאכלים או מעלייה של חומצות קיבה לפה) בהחלט אפשר לשפר ולהקל על המצב אם מאבחנים את הגורם והסיבה. כמו כן נזקים מצטברים לאמאייל בגין שחיקה אגרסיבית מדי ע"י צחצוח לקוי למשל גם הוא מוכר וידוע. סוג אחר של נזק פיזי לשיניים נגרם בגלל חריקת שיניים ו/או הידוקן (ברוקסיזם). לכל הגורמים האלו יש מאמרים בעברית באתר שלנו וצרםתי לך קישורים.מה שחשוב הוא שהרופא האישי יאבחן את המצב האישי שלך ויתווה איבחון נכון והמלצות לטיפול שהינן מותאמות אישית אלייך.

בשלבים ראשוניים אפילו של עששת, ההימנעות מגרימת נזקים (שפשוף אגרסיבי/חומציות/שחיקות) במידה ויחדור פלואוריד אל האיזור הניזוק ייתכן שיקום וחיזוק הרקמה שהתמוססה (הידרוקסי-אפטיט) ושיחלופה לרקמה נוקשה יותר וקשת-תמס (הידרוקסיפלואורואפטיט).

חריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה

צחצוח אגרסיבי (צחצוח יתר, אברזיה)

שחיקה חומצית כרונית של השיניים: כיצד לאבחן ולמנוע נזקים

 

 

ציטוט

ד"ר תודה רבה !
תשובתך מלאה והפנתה אותי למידע מלא ושימושי!
תודה מכל הלב!

אלמונית

ציטוט

שמח לעזור

התחברות

בודק...