פורום
ניווט בפורום

האם סד לילה מחמיר רווח בין שיניים?

ציטוט

שלום ד"ר,
יש לי רווח בין שתי השיניים החותכות המרכזיות (לסת עליונה). מצרף תמונה.
בעקבות שחיקת שיניים שהתגלתה אצלי בשנה האחרונה הומלץ לי להשתמש בסד לילה והתחלתי להשתמש בו לאחרונה ואני חושש שאולי בגלל הלחץ (ואקום) שיש על השיניים זה מגביר אצלי את הרווח. האם זה הגיוני? ידוע על מקרים בהם שימוש בסד לילה השפיע ככה?

ושאלה קטנה נוספת - לגבי הלבנת שיניים - איזו שיטה נחשבת לבטוחה ביותר לשימוש בנוגע להלבנת שיניים.?

תודה רבה מראש ושבוע טוב
שרון

ציטוט

 

סד לילה לא אמור ללחוץ על השיניים ברמה כזו שתגרום לתזוזתן ממקומן. בהחלט יש לבצע בדיקה והתאמה סופית של הסד ע"י הרופא במרפאה. יש לזכור כי הסד עצמו לא יעלים את תופעת החריקות והשחיקות (ברוקסיזם) שנגרמת בדר"כ בעקבות STRESS וגורמים נוספים, ועל כן כדאי לקרוא את ההסבר וההמלצות במאמר הבא: חריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות -TMD - סיבות ופתרונות

לגבי הלבנת שיניים, ראשית רק רופא שיניים עפ"י חוק מוסמך לאבחן את המצב ולקבוע מהי תוכנית הטיפול המוומלצת והשיטה המבוקשת, ולבצעה. חשוב גם לא לנסות תכשירים שממציאים גולשים שונים ביו-טיוב / פייסבוק וכולי, שימוש בחומרים שאינם רפואיים עלול לגרום לשחיקה והרס השיניים.

לאחר ניקוי ואיבחון של השיניים והחניכיים, אפשר בעיקרון לבחור באחת משתי שיטות עיקריות - הלבנה במרפאה ו/או הלבנה ביתית. על היתרונות והחסרונות של כל שיטה . על הנ"ל תוכל לקרוא כאן:

הלבנת שיניים - כל השיטות, וגם שאלות נפוצות ותשובות

 

התחברות

בודק...