פורום
ניווט בפורום

כוויה בטיפול שורש

ציטוט

במהלך טיפול שורש שעברתי אצל רופא פרטי חלק מהחומצה שבה השתמש הרופא נגעה בפינה של השפתיים שלי ונוצרה לי כוויה בעור שליד זווית השפתיים. לאחר תקופה ונסיון לטיפול במשחה מונעת נוצר כתם פיגמנטציה כהה במקום בו היתה הכוויה.
איזו אחריות צריך לקחת הרופא על הדבר הזה? וגם האם ניתן לתבוע במקרה כזה או באופן כללי מה צריך להיעשות מצידי רו מצד הרופא?

ציטוט

לפני טיפול יש טופס הסכמה לטיפול, וכמובן תוך כדי הטיפול יש לנקוט בכל אמצעי  הזהירות האפשריים. למשל בטיפולי שורש חובה להשתמש ב"סכר גומי" שמבודד את השן המטופל משאר רקמות הפנים ושאר השיניים/חניכיים וכולי. יחד עם זאת בכל טיפול רפואי ישנם סיכויים לסיבוכים או תופעות לוואי. מבחינת מה עושים אם יש סיבוך כלשהו - חובת הרופא לתעד את הנ"ל ברשומה הרפואית וכן את ההוראות והמעקב, וכן אם הפנה לרופא אחר בגין הסיבוך, ולמסור את ההעתק מהרשומה הרפואית במידת הצורך.  

 

ציטוט

הרופא לא עשה אף אחד מהדברים שציינת ולא השתמש בסכר גומי, וגם לא חתמתי על שום טופס לפני תחילת הטיפול. מה שאני רוצה לדעת זה מה עליי לעשות בנדון אם נשארה צלקת והאם הרופא חייב בפיצוי?

ציטוט

אני לא אנהל איתך דיון משפטי בפורום רפואי באינטרנט. אם לאור מה שעברת והמידע שקיבלת הינך חושבת שיש מקום לתביעה, עלייך להיעזר בעו"ד שמומחה לנזיקין. לגבי מצב העור - מן הסתם לפנות לייעוץ למומחה עור 

ציטוט

לא ביקשתי לנהל דיון משפטי. רציתי לדעת מה מקובל לעשות במצבים כאלה. וגם, מאוד תמוה בעיני שרופא שרשום בהסתדרות רופאי השיניים ינהג בחוסר אחריות שכזה.

ציטוט

שוב, יש כללים והתוויות לטיפולי שיניים שונים, כולל הסברים וטפסים, וגם כאשר מקפידים על הכל כיאות, עדיין לא כל טיפול מצליח במאה אחוז ו/או יש סיבוכים לעיתים שאינם צפויים. לגבי זכויותייך - עניתי גם, זו זכותך לבצע ייעוץ רפואי בהתאם לפגיעה לדברייך בעור הפנים, וזו זכותך לדון באפשרויות פיצוי והליכים משפטיים עם עו"ד. 

התחברות

בודק...