פורום
ניווט בפורום

נשירת שיניים

ציטוט

שלום וברכה,
האם שיניים יכולות ליפול לבד (בגיל 50) ?
מדובר בשן רקובה ושחורה שהתפוררה ברובה מעששת שלא טופלה, כעת נשארה חתיכת דנטין חשופה ועוד חתיכה קטנה של אמייל שעדיין לא נפל.
אני מחכה שהשן תיפול לבד ללא עקירה.
קראתי באינטרנט מאמר שבסוף תהליך הריקבון השן תנשור.
האם הבנתי נכון והשיניים יכולות ליפול לבד ?
תודה רבה

ציטוט

ממש לא הבנת ואיני יודע אם רופא עשלהו כתב דברים כגון אלו או שאת מסתמכת על עצות שאינן עצות מקצועיות או מידע  רפואי מאומת. כאשר יש ריקבון בשן ולפי תיאורך השן מתפוררת, יש לגשת בהקדם לרופא האישי ולטפל בכך, ולדון עימו אם עוד ניתן להציל את השן ולשקמה, או שיש לעקרה. כך או כך חוסר טיפול פירוש העמת הריקבון והזיהום החיידקי שמתלווה אליו, ועלול להוות מוקד סיכון לבריאותך, כולחל חלילה התפשטות זיהום קשה לרקמות קריטיות.

חורים בשיניים, טיפול שורש, מבנים וכתרים - תשובות לשאלות נפוצות  

ציטוט

גם לקשישים השיניים נופלות לבד ולכן איני מבינה, מדוע רופאים אומרים שהשיניים לא יכולות ליפול לבד?

ציטוט

ראשית תודה רבה על תשובתך.
שכחתי לציין שאין לי שום כאבים ולכן לא נראה לי חמור כל כך המצב למרות הכל כי אחרת איך זה שאין כאבים ?

שנית, רשום במפורש שיש מצבים שיכולים להביא שיניים לנשור כמו עששת, כמו דלקת חניכיים ועוד. קראתי זאת במאמר רפואי ואני מביאה בפניך ציטוט קטן מתוך המאמר :

"מחלות חניכיים פוגעות באובדן מסת העצם התומכת בשיניים, מה שעלול לגרום להן להיות רופפות ולנשור" - אז הנה כתוב במפורש שהשיניים עלולות להיות רופפות ולנשור כלומר הן כן יכולות ליפול לבד ואם כך אז למה לא לחכות שיפלו לבד אם אין כאבים וזה לא מפריע במקום לעשות עקירה ולהסתכן בזיהומים, כאבים והסתבכויות כתוצאה מהעקירה ? כלומר כל עוד שלא כואב אז לא כדאי "להעיר את המתים".

ציטוט

התקדמות הריקבון כפי שתיארת אינו קשור לדלקות חניכיים ולמחלות חניכיים, ועל כן ההדגשה שלי ובכדי למנוע ממך סבל מיותר וזיהום חמור חלילה שיתפשט בגין שן שנרקבת. שן שנרקבת כפי שתיארת לא תנשור מעצמה (וגם במחלות חניכיים מדובר בזיהום שמתפשט וסופג את עצמות הלסת, כך שגם כאן יש סכנה רפואית בהמתנה והיעדר טיפול).

על מחלות חניכיים תוכלי לקרוא כאן, ואילו על חורים בשיניים וריקבון (עששת) כאן

על כן אני מדגיש שוב בפניך, כדאי להגיע לבדיקה יסודית עם הרופא האישי כדי שיאבחן את המצב בשיניים ובחניכיים, ויציע תוכנית טיפול מותאמת אישית, כולל הסברים ולמצבים השונים ותוכנית גם למניעה. בהצלחה

התחברות

בודק...