פורום
ניווט בפורום

נסיכת חניכיים חמורה

ציטוט

אחי בן 20, יש לו נסיגת חניכיים חמורה... השורשים חשופים לגמרי.. העניין הוא שהוא היה אצל שיננית לפני כשנה שלדבריו היא נגעלה מהמצב שלו, היא גם לא נתנה לו הנחיות להמשך... ומאז הוא מתבייש ללכת... אתמול העלתי עבורו שאלה עם תמונה לקבוצת תשאל רופא שיניים בפייסבוק (Talia Shitrit) כי זה התחיל ממש להדאיג אותו... רוב התגובות היו מכבדות והיו שם כמה תגובות לועגות עי רופאים כמו "תנסה מברשת שיניים" "לזה קוראים טיול שורשים" שספגו אימוגים צוחקים כמובן... הוא חשב שזה נובע מצחצוח אגרסיבי אבל כתבו לו שם שזה נובע מחוסר צחצוח (היה לו קשה לקרוא את זה) וזה מוזר כי הוא באמת מקפיד על צחצוח שיניים.. בחיוך לא רואים את הנסיגת חניכיים... יש לו חיוך "מושלם" לכאורה, השיניים לבנות... בכל מקרה הוא לקח את הפוסט הזה די קשה.. הלעג שהוא חווה גם בפגישה הפרונטלית עם השיננית יושב לו על הלב.. איך קורה שבנאדם מצחצח ויש לו בעיות כאילו הוא לא מצחצח?
בכל מקרה- האם הפתרון היחיד לנסיגת חניכיים זה שיננית? האם זה הפיך ויכול לחזור למצב נורמלי או שהמטרה שלא יחמיר?
הוא מתבייש ללכת שוב לשיננית בגלל שהמצב חמור והיא תגעל.. האם רופא שיניים יכול לטפל בזה? (הוא מעדיף להגיע לרופא שלדעתו ראה מקרים יותר גרועים)...
הפחד ללכת לטיפול הוא נטו פסיכולוגי... קשה לו שאפילו אנשי מקצוע נגעלים מזה וצוחקים על זה

ציטוט

אני המום ממה שאת כותבת, רופאים (ושינניות / אחיות / סייעות וכולי) לא אמורים ללעוג לאדם שעובר בעייה רפואית או מחלה, וזה מקומם מאוד ומרגיז לקרוא שזהו היחס שבו נתקל. פשוט בושה וחרפה. ביכולתו גם להגיש תלונה למשרד הבריאות על התנהגות בלתי הולמת ולא מקצועית. ובפירוש שיננית טובה ומקצועית לא רק שלא תיגעל, אלא תטפל באהבה ובמסירות, ותקבע רוטינת פגישות ותעניק ממיטב הידע והניסיון שלה עצות כיצד להמשיך את הטיפול בבית. לא לבצע את כל הנ"ל אינו מקצועי! ואם אכן החוויה היא שלעגו לו, לא פלא שהוא מרגיש אומלל וזו התנהגות מבישה. אני הייתי "רק" 10 שנים הרופא האחראי ללימודים הקליניים של השינניות בביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א והכשרתי מאות שינניות נהדרות, מעולם לא ראיתי התנהגות כזו, ואם הייתי רואה - אותה תלמידה הייתה מקבלת נזיפה חמורה והמשך לימודיה היה מוטל בספק!

אך לפני הכל - צריך להבין - יתכן והוא סובל ממחלה של החניכיים שלא אובחנה היטב עד כה או שנתקל ביחס הנוראי הזה - והיעדר טיפול והימנעות מטיפול הינה בעייה חמורה. על כן אני ממליץ בהקדם לחפש רופא טוב וסבלני, שיעריך את המקרה וינווט אותו, בין אם לטיפול אצל שיננית טובה ומצקועית, בין אם הרופא עצמו, ובין אם לתת הפנייה למומחה למחלות חניכיים (פריודונט). אם אחיך לא מעשן, לא סוכרתי, והוא אדם בריא, יש סיכוי גדול שיחלים במהרה תחת טיפול מסור ומקצועי, וחבל לחכות. כדאי לקרוא על דלקות חניכיים ומחלות חניכיים כאן, ולצבור ידע מסויים בכדי לדעת בפני מה עומדים.

בהצלחה! אשמח לשמוע כאן בפורום על התקדמות חיובית 

ציטוט

תודה רבה..
יש לו תור לשיננית אחרת להיום.. ביקש תור דחוף.. מקווה שיהיה בסדר...

התחברות

בודק...