פורום
ניווט בפורום

רופא שיניים כללי, רופא שיניים לילדים ו/או מבוגרים, הכשרה בארץ או בחו"ל- מה ההבדלים?

ציטוט

שלום,

1. האם רופא שיניים שךמד בחו"ל (לא בישראל) ועובד בישראל- הכשרתו היא לפחות כמו רופא שלמד בישראל?

2. מה המשמעות של רופא שרשום בהסתדרות רופאי השיניים?

3. מה זה אומר "רופא שיניים כללי"?

4. האם רופא שיניים לילדים יכול לפל גם במבוגרים ולהיפך?

תודה

ציטוט

1. לגבי תוכנית הלימודים בארץ ובחו"ל - כמובן שאין זהות מוחלטת, כולל אין זהות מוחלטת בין בתי ספר שונים באותה הארץ. אגב, בדיוק כמו בכל תחום לימודים אחר, למשל עו"ד שלמד במכללה או בת"א או בירושלים וכולי. אבל סיום הלימודים ועמידה בבחינות הרישוי באותה מדינה ואח"כ גם בארץ, פירוש הדבר שהרופא הוא רופא שיניים לכל דבר, ולימודיו הבסיסיים ענו על כל הדרישות שיש בחוק לקבלת תעודה של "מורשה לריפוי שיניים". 

אגב, יש רופאי שיניים נהדרים שלמדו בחו"ל ויש רופאי שיניים נהדרים שלמדו בארץ, בדיוק כמו שיש כאלו שהם גרועים ורשלניים ולא משנה אם למדו בארץ או בחו"ל. הארץ בה למדת אינה הופכת אותך לטוב יותר או טוב פחות. 

2. ההסתדרות לרפואת שיניים (הר"ש) היא הגוף הגדול ביותר בארץ שנועד למטרות שונות ורבות, בראשן קיום לימודי המשך והעשרת הידע גם בקרב רופאי שיניים צעירים וגם מבוגרים, קיום כנסים מקצועיים, עיתון מדעי עם מאמרים עדכניים מהארץ ומהעולם, ימי עיון והעשרה, וגם תחומים נוספים, כמו יצוג מול חברות הביטוח לרשלנות מקצועית, למשל, כמו קיום ועדת אתיקה שתפקידה להקפיד על רמה גבוהה של איתקה כולל בית דין משמעתי לרופאים שלא נהגו כך (חלילה), כמו ייצוג מול משרד הבריאות (למשל כעת בעת משבר הקורונה היינו פעילים מאוד בנושא), כמו גם קרן סיוע לניצולי שואה נזקיים ולרופאים שחלו ולא יכלו להמשיך לעבוד,  ועוד ועוד.

על כן אני ועוד אלפי רופאי שיניים רואים לנכון להיות חברי הר"ש, חושבים שהשתייכות אליה תעזור לנו לקיים ולכבד את כל הנ"ל אשר רשמתי, ולקדם את מקצוע רפואת השיניים ככל האפשר ובצורה המיטבית.

3. כל רופא שיניים הינו למעשה "רופא שיניים כללי" ועובר בלימודיו הרצאות ומבצע טיפולים בכל ענפי רפואת השיניים עד אשר יסיים לימודיו. חלק מרופאי השיניים בוחרים להתמחות ולהתמקד בענף ספציפי של רפואת השיניים וממשיכים מספר שנים ללמוד ולהתעמק בנושא ההתמחות שבחרו (למשל רפואת הפה, כירורגיה פה ולסת, אנדודונטיה (טיפולי שורש), פדודונטיה (רפו"ש לילדים), פריודונטיה (מחלות חניכיים), אורתודונטיה (יישור שיניים), פתולוגיה אוראלית ועוד.

4. כאמור רופא שיניים עובר ולומד נושאים רבים ובהחלט יש רופאי שיניים למבוגרים שמטפלים גם בילדים, ולעיתים גם יש רופאי שיניים לילדים שממשיכים לטפל באנשים ש"גדלו אצלם" (אם כי זה הרבה יותר נדיר. יש תחומים שבהם רופא שיניים כללי לא יוכל לטפל בילדים ללא הכשרה נוספת וקורסים מיוחדים, כגון טיפול שיניים בהרמדה כללית או תחת סדציה. ויש תחומים שבהם רופאי שיניים לילדים כמעט בוודאות לא יבצעו טיפולים במבוגרים, למשל עוד לא ראיתי רופא שיניים לילדים שיהיה מוכן לבצע השתלות במבוגרים... אולי יש ופשוט איני מכיר...

התחברות

בודק...