פורום
ניווט בפורום

כישלון וטיפול

ציטוט

מה אומר צילום סיטי ונותן לכירוג . עומדים להוציא לי שתל וגם אמר שרוצה לבדוק שרק שם הבעיה ולא עשה בעיות בשיניים ליד וצריך עוד שתלים. וחוץ מזה מהוצאת השתל והכל המבנה והכתר לאחר ההוצאה תוך כמה זמן אפשר לעשות שתל חדש מדובר בשתל בשן טוחנת שבמקור עשו הרמת סינוס אם זה משנה ומה הסיבות שקורה כשלון לשן ההגיינה שלי טובה .

ציטוט

צילום CT נותן תמונה תלת מימדית של האיזור הנבדק, למשל של עצם הלסת, הסינוס, כלי דם ועצבים גדולים וכולי. על כן הוא יתן ברוב המקרים תמונה מדוייקת יותר מאשר צילום רנטגני רגיל (שהוא דו מימדי). אני מניח שהרופא מתלבט אם יש גם דלקת סביב איזורים סמוכים, כמו שיניים סמוכות או שתלים סמוכים, ואם יש פגיעה בעצם הלסת ו/או בסינוס הקרוב וכולי. אבל תשובות מדוייקות ומותאמות אישית תוכלי לקבל רק ממנו, ולא בפורום באינטרנט.

לגבי שרידות של שתלים -  כמוב כל טיפול יש גם כשלונות, ולא רק הצלחות - שיעור ההצלחות עומד על כ92 אחוזים, םלוס מינוס. וזה אומר שגם אם הניתוח היה מעולה והרופא עתיר ניסיון וביצע הכל לפי הפרוטוקולים הנהוגים, עדיי בערך מקרה אחד מתוך 10 לא יצליח. כמו כן סביב שתלים דלקות חניכיים מתפתחות הרבה יותר בקלות, ויש לקחת זאת בחשבון גם תוכנית הטיפולים והתחזוקה לאחר מכן - למשל לקבל שוב סט הנחיות לטיפול בבית ולבצע ן בקפידה, למשל לבצע טיפולים עם השיננית/הרופא יותר פעמים בשנה (למשל3-4 פעמים בשנה), ויש עוד סיבות רבות - כגון חריקת שיניים, מצב בריאותי כללי (עישון, סוכרת, מערכת חיסון לקוייה ועוד), וגם לעיתים הבעייה היא בביצוע השיקום עצמו - האם הכתר היה מדוייק, האם החיבור היה מדוייק ויציב, האם חומר הגלם היה איכותי. ויש עוד ועוד גורמים - חשוב לאבחן עם הרופא האישי את כל הנ"ל במקביל להערכת המצב ולהבנה מה גרם לדחיית השתל.

 

ציטוט

וואו כל כך הרבה בעיות סביב שתלים, למה הרופאים לא מציעים גם תותבות שאפשר להוציא מהפה ולהחזיר ? פותר הרבה בעיות

ציטוט

ממש לא. תותבת היא פתרון מאוד לא נוח, שאנשים מבוגרים רבים ממש מצטערים שהגיעו למצב הזה, וסובלים מתיפקוד לקוי של אכילה ודיבור, שפשופים ופצעים, וצורך בטיפולי המשך כגון ריפודים והתאמות נון-סטופ. אנשים רבים שלהם כבר יש תותבות מגיעים למצב בלתי נסבל ומגיעים למרפאות בכדי לבצע שתלים ושיקום קבוע , עד כמה שאפשר. תדמייני אדם שאומרים לו - תשמע, יש מצב קשה ברגל, צפויים בפניך טיפולים קשים ורבים, שבסופם נצליח למנוע את כריתת הרגל וביצוע פרותזה - הרוב המוחלט של המטופלים יילחמו להציל את הרגל ולא לכרות ולהישאר עם פרוטזה.  

התחברות

בודק...