פורום
ניווט בפורום

קדיחה בשן עד לעצב - האם השן תחזיק מעמד?

ציטוט

הייתי אצל רופאת שיניים היא ניקתה עששת עד העצב של השן אך לא נגעה בעצב.

היא שמה חומר על העצב של השן וסתמה בסתימה לבנה (קומפוזיט)

1.האם השן תחזיק מעמד? במה זה תלוי?

2.האם חייבים לעשות סתימת שורש במצב זה?

ציטוט

לפי התיאור שלך אני מניח שהטיפול שבוצע הוא "כיפוי מוך"  עם חומר מיוחד שמגן ("כמו "כיפה") על העצב ("המוך") ובמיוחד נועד למצבים שבהם הריקבון והחיידקים התקדמו מאוד קרוב לעצב אך עדיין אין בוודאות דלקת בעצב, והגישה השמרנית הזו היא מעולה ואני מאוד ממליץ עליה. כל עוד אפשר "להציל" את השן הזו ולהשאיר אותה "חיה" וללא טיפול שורש וכתר (וגם במחיר נמוך יחסית) הרי שזה עדיף. כל הכבוד לרופאה!

אני מצרף כאן מידע בנושא כיפוי מוך, בהצלחה

כיפוי מוך: מהו התהליך, מתי מבצעים ולמה?

ציטוט

לד"ר שלום, האם זה נכון לעשות גם במקרה שהשן ברובה התפוררה מהעששת ? אני מניח ששאלתי היא מתי נכון לעקור שן עם עששת (שאם היא התפוררה אז בעצם זה עקירת השורש והשארית שנשארה מהשן) ומתי לא לעקור וכן להשאיר את השורש ולעשות את הכיפוי מוך ?

ציטוט

לא בטוח שהבנתי את כל חלקי השאלה. אנסה.

באופן עקרוני עדיף תמיד לבצע את הפעולה המינימלית לפי מצב השן ובצורה המיטבית ביותר. דהיינו  אם יש עששת מאוד עמוקה אבל אפשר לבצע כיפוי מוך ולהשאיר את השן חיה - עדיף. אם אי אפשר ויש חשש לשלמות השן בלעיסה לאורך השנים, או אם יש כבר דלקת בעצב - אזי יש לבצע טיפול שורש + מבנה + כתר ברוב המקרים. אם אי אפשר גם לבצע את הנ"ל בגלל ריקבון עמוק מאוד או סדקים בשורשים, ברוב המוחלט של המקרים יהיה צורך לעקור את השן.

כמובן זו תשובה כללית בלבד, וכל מקרה לגופו.

חורים בשיניים, טיפול שורש, מבנים וכתרים - תשובות לשאלות נפוצות

 

כיפוי מוך: מהו התהליך, מתי מבצעים ולמה?

התחברות

בודק...