פורום
ניווט בפורום

שלום. אני בן 22 וכבר 6 שנים שאני הולך לבדיקות שגרתיות וניקוי שיננית פעם בחצי שנה(אמנם היו לי איזה פע...

ציטוט

שלום. אני בן 22 וכבר 6 שנים שאני הולך לבדיקות שגרתיות וניקוי שיננית פעם בחצי שנה(אמנם היו לי איזה פעם או פעמיים שזה נדחה בחודשיים+-).
לפניי כשש שנים כשהלכתי לבדיקה הראשונה שלי מזה 11 שנים עשו לי סתימת אמלגם(חור עמוק)שאני מפחד להרוס כל פעם שאני משתמש בחוט דנטלי ומצחצח. חוץ מזה נעשו לי בשנתיים האחרונות עוד 2 סתימות רגילות(ללא הרדמה כי לא היה צורך).
אני עושה הרבה כדי לשמור על השיניים שלי. מצחצח פעמיים ביום עם מברשת חשמלית, חוט דנטלי, מי פה, מסטיק פעמיים ביום אחרי ארוחה\קפה בוקר עם משהו קצת מתוק(הדבר המתוק היחיד שאני אוכל רוב הזמן).

אני פשוט לחוץ לפניי כל פגישה, מרגיש כאילו אני הולך לקבל בשורות רעות. טיפול שורש זה משהו שמפחיד אותי מאוד במיוחד בגלל השן עם החור העמוק.

אני יודע שהבעיה קצת יותר עמוקה מפשוט פחד מרופא שיניים, ואני יודע שזה מקום לשאלות יותר רציניות...אבל חשבתי שאולי אוכל לקבל פה עצה או בשורה מרגיעה מרופא בעל ניסיון שבטח התמודד עם מטופלים כאלו בעבר. אני מבקש עצה פה כי הבדיקה הבאה שלי ביום ראשון הקרוב וזה מטריד אותי במשך כל השבוע האחרון...

ציטוט

אני חושב שכל אדם לפני בדיקה רפואית כלשהי מרגיש לחוץ במקצת לפחות. אפילו אני לפני בדיקות קצת בלחץ... על כן ראשית כל הכבוד לך למאמצים שאתה מבצע, נשמע שאתה באמת משתדל. שנית, חשוב מאוד מעקב ויחסים טובים מקצועיים וגם אישיים עם הרופא האישי שלך, כך שתהיה רגוע יותר והאווירה תהיה ידידותי יותר ולא מלחיצה. גם קביעת פגישות תקופתיות חשובה, ולא להגיע רק "במקרה" או רק כשכואב. כמו כן הייתי ממליץ גם לבדוק כמה פעמים בשנה אתה מבצע טיפול מקצועי עם השיננית, שנועד גם לטיפול ולמניעה, וגם לבדיקה כללית של הפה, כך שאם משהו לא נראה תקין, היא תפנה אותך לרופא לטיפול עוד לפני הכאבים והסיבוכים. ואפשר גם לשקול בדיקות וטיפולים עם גז צחוק, למשל.

הנה עוד כמה עצות לדנטלפובים כמוך וכמוני ...   בהצלחה 

פחד מטיפולי שיניים: כיצד להתמודד עם חרדה דנטלית?

ציטוט

במידה ואין תסמינים כמו כאברגישות עד כמה זה מנמיך את הסיכויים לבעיה רצינית שהיא מעבר לסתימה פשוטה?

ציטוט

כל עוד אין בעייה מיוחד של כאב / רגישות המצב משתפר מן הסתם. אבל ככל שהנזק שהיה הינו גדול יותר, כך יש לקחת בחשבון שיום מן הימים הסתימה לא תספיק ואולי יהיה צריך לעבור לכתר. בכל מקרה מומלצת כמובן בדיקה שנתית של הרופא וטיפולים קבועים עם השיננית לתחזוקה ובדיקה  

ציטוט

מאוד מעריך את זה. שיננית פעם בחצי שנה אצלי זה קבוע ואני גם כל פגישה מוסיף עוד קצת בשביל טיפול עם פלואוריד ותמיד מוודא שהכול תקין.
השיננית שלי ממש מדהימה ועוזרת, עונה לי על כל שאלה בשמחה ונותנת לי המלצות.
הבעיה היא שקשה למצוא רופא שיניים קבוע. אני במכבי ובמרפאה שאני הולך אליה לא מעט רופאים מתחלפים כל הזמן(למרות שכולם שם מדהימים ונחמדים ואני מסתדר איתם מהפגישה הראשונה).

הקטע המצחיק הוא שמהזריקות אני לא באמת מפחד(למרות שאני יודע שזה יכול לכאוב מאוד אם הרופא מפשל). לרוב אני מרגיש רק קצת לחץ בנקודת הזריקה אבל זה לא מפריע(החומר המאלחש עושה עבודה טובה).

יש לי שאלה מהירה בנוגע לסתימת האמלגם - הסתימה נמצאת בין הטוחנת לשן הבינה(החור הוא בטוחנת)העליונות מצד ימין. אני כן מצליח להשחיל את החוט הדנטלי, אבל אני לא בטוח אם זה בטוח לעשות זאת או שאני פוגע בסתימהמסתכן לפגוע בה? לרוב אני מוודא שהחוט הדנטלי צמוד לשן הבינה ומעביר אותו ביניהן. אבל כל פעם שאני עושה את זה אני ממש מפוחד. השן הזו מאוד מדאיגה אותי כי היא, עד כמה שידוע לי כרגע, הכי קרוב שאני לטיפול שורש.

ציטוט

הרופאים שמתחלפים זה אחד החסרונות הגדולים ברפואה ציבורית, ואחד השיקולים החשובים להחלטה אם לטפל במרפאה פרטית איכותית עם רופא קבוע אישי. לגבי המצב ספציפי אצלך לא אוכל לייעץ באינטרנט. שאל את השיננית שלך בביקור הבא או את הרופא שיבדוק אותך 

ציטוט

רק רציתי לומר תודה רבה רבה על התשובות המהירות והמועילות! עזרת לי להירגע קצת לפניי. טוב לדעת שיש למי לפנות גם באינטרנט.

תוצאות הבדיקה:
הבדיקה הלכה טוב, נאמר לי שהכול תקין(עשיתי צילומים גם). קבעתי עוד פגישה לחצי שנה.
גם נאמר לי שסביר שעדיין יהיה ניתן לשחזר את סתימת האמלגם שלי במידה ויוצר מצב בו היא תיפול, ושכרגע היא תקינה ואין לי צורך לדאוג שהיא תיפול בשוגג.

שוב, תודה רבה לך ד"ר וולפין!

ציטוט

תודה רבה, שמחתי לעזור, בהצלחה  

התחברות

בודק...