פורום
ניווט בפורום

סדקים שטחיים בשיניים והלבנה

ציטוט

היי,
לאחרונה התחלתי יישור שיניים ממש לפני תחילת היישור גיליתי מספר סדקים בשיניים קדמיות חלקם גלויים יותר וחלקם פחות( עם תאור בזוית מסויימת) ראו אותי רופאים מאז ואמרו שאין מה לעשות חלקם אמרו שלא ניתן לדעת מה עומקם חלקם אמרו שהם שטחיים או באמייל... אין כאבים לגבי רגישות אין משהו קיצוני אם כי אני מנסה לראות אם אני מרגישה שינוי כלשהו... יתכן ויש רגישות מינורית מאוד בחלקן...בכל אופן לא הייתה בעיה מבחינת האורטודנט להמשיך ולעשות את היישור.
אני מאוד עוקבת אחרי המצב של השיניים שלי זה מאוד מאוד חשוב לי. היישור שאני עושה הוא יחסי מינורי. אימי בגלל עישון איבדה את שיניה בגיל צעיר יחסית וזה ממש נושא רגיש אצלי.

הרופא אמר שבסדקים מסוג זה אם זה מפריע אסתטית שיש ערכה אישית שניתן להזמין שכוללת נוזל שניתן לאטום איתו ושכמובן לא רואים את האיטום... ואני פשוט תוהה בעיקר האם ואיך ניתן לעשות הלבנת שיניים במצב כזה והאם חובה לאטום סדקים מסוג זה בכלל או לפני הלבנה האם לא יכולה להיווצר בהם עששת? והאם הנוזל הזה לא מושפע מהההלבנות...או התכהויות

ברור לי המובן מאליו שכדי לקבל ייעוץ צריך לגשת לרופא - אבל השתדלתי לתאר פה תמונה מלאה כדי להבין תיאורטית לאן פני מועדות.

תודה ושבוע מקסים,
אלמונית

ציטוט

נתת תיאור מפורט - אך עדיין הייעוץ הוא כללי בלבד דרך האינטרנט. לרובנו יש סדקים וחריצים בשיניים, בחלק מהמקרים יותר ובחלק פחות, והנ"ל גם מושפע מהרגלים שונים, כמו חריקת שיניים כרונית, כמו שחיקה אגרסיבית בגלל צחצוח לקוי, כמו שחיקה חומצית, כמו פאראפונקציות (הרגלים מזיקים אחרים, למשל כסיסת ציפורניים) . על כן יש צורך באיבחון מלא ומקצועי מהי הסיבה לסדקים אלו. לגבי מילוי - הכוונה למילוי בחומר שנקרא קומפוזיט, בדר"כ, שהוא ממשפחת החומרים שמכונה "סתימות לבנות". בחלק אחר מהמקרים כאשר הנזק גדול כנראה שיהיה מומלץ לשקול ציפויי חרסינה. 

מכיוון שחומרים מלאכותיים (קומפוזיט או חרסינה, למשל) לא ישנו צבע לאחר הלבנה של השיניים, אם מתכוונים לבצע הלבנת שיניים את המילוי המלאכותי כדאי לבצע לאחר ההלבנה.

ציטוט

תודה רבה לך.
כבר הייתי אצל מומחית לחריקת שיניים והיא חשדה שמדובר בעיקר בשחיקה חומצית אם כי בעבר כססתי ציפורניים, לעסתי מסטיקים בתדירות גבוהה והיו לי הרגלי צחצוח אגרסיביים ( כך לימדו אותי לצחצח כשהייתי קטנה וגם פעם לא היו מברשות רכות בעיקר ראשים רכים למברשות חשמליות) ואני חושדת שמדובר גם בסד לא מתאים - תחתון ורך שניתן לי שלא עזר נגד חריקת השיניים הייתי מהדקת שיניים מתוך שינה והיה לי כאב באחוריות עקב כך - אז מתוך נסיון לחמוק מכאב בשינה הבאתי את הלסת התחתונה קדימה וזה גם הזיז את השיניים באופן שהצטופפו יותר העליונות מול התחתונות וגרם לעומס בשיניים הקדמיות על כך גם התלוננתי רבות וכל הזמן הרופא לא התייחס לזה.

כעת אני בעיצומו של יישור שיניים אצל אורטודנט מנוסה. לאחר היישור אעשה סד לילה קשה כפי שנאמר לי וכמובן אשנה הרגלים של צריכת מזון חומצי בעיקר שתיה מתוקה כשהפלטות השקופות של היישור כעת עוזרות לי לשמור על הרגלים טובים ולחזור לשתות מים... ואטפל אסתטית במה שמפריע לי.

תודה לך!

התחברות

בודק...