פורום
ניווט בפורום

התגלתה במקרה עששת עמוקה בשן בינה אצל קשיש, אך היא לא מלווה בכאב כלשהו. כירורג פה ולסת קבע שהטיפול הי...

ציטוט

התגלתה במקרה עששת עמוקה בשן בינה אצל קשיש, אך היא לא מלווה בכאב כלשהו. כירורג פה ולסת קבע שהטיפול היחידי הבא בחשבון, אם בכלל, הוא עקירה, אך שהטיפול אינו דחוף. קיימת, לדעת המומחה, אפשרות (לא ודאות) שגם בהמשך לא יתעורר כאב. במצב זה, הקשיש נדרש להחליט האם לעקור או לא.
האם יש, או אין, יתרון לעקירה במצב הנוכחי לעומת עקירה עתידית (שאיננה ודאית, כאמור)? מאידך, האם יש יתרון להימנעות עכשיו מעקירה, כאשר לא ידוע אם יהיה בה צורך בעתיד? האם עקירה עתידית, אם תידרש, לא תהיה מסובכת יותר? אינה

ציטוט

אי אפשר לאבחן ולייעץ ברמה הזו דרך האינטרנט. באופן כללי - ריקבון עמוק ילך ויתפשט, ומתישהו יהיה זיהום שיתפשט מעבר לגבולות השן, ובמצב כזה עלולים להיות סיבוכים נלווים קשים, ובמיוחד בגיל מבוגר מאוד. על כן המינימום הוא להיות במעקב צמוד כל מספר שבועות, או לסלק את העששת ולבצע טיפול שורש בשן (במידה ואפשר) ולהשאירה ללא עקירה (במידה ואפשר) 

ציטוט

לדעת הרופא המטפל, טיפול שורש לא מתאים במקרה זה. מדובר בביקורים חוזרים ונשנים המתקיימים אצל הרופא לצורך מעקב אחר הבעיה זה מספר שנים, בהן לא קרה שום דבר לשן הנגועה.
כמה זמן אפשר "למשוך" ביקורים כאלה? לרופא המטפל אין, לדבריו, יכולת לקבוע מתי (אם בכלל) לא יהיה מנוס מעקירה, ולכן לדבריו הפציינט צריך להחליט אם לעקור או לא.
לפי מה אוכל להחליט דבר זה?
אשמח לדעת דעתך.

ציטוט

אני חושב שהייתי מאוד ברור . "אי אפשר לאבחן ולייעץ ברמה הזו דרך האינטרנט. "

גם אתה כותב שאפילו לרופא המטפל "אין, לדבריו, יכולת לקבוע מתי  (אם בכלל) לא יהיה מנוס מעקירה".

 

 

התחברות

בודק...