פורום
ניווט בפורום

שאלה

ציטוט

שלום, אתמול עשיתי שיננית אחרי כמה שנים שלא עשיתי.. והשיננית בסוך אמרה לי שכדאי לקבוע תור לרופא שיניים לבדיקה כי חבל- במילים האלה... שאלתי אותה אם היא רואה חורים והיא אמרה שהיא לא יכולה לדעת וצריך צילומים... אי אפשר לראות חורים בעין? או שהכוונה שלה היתה שאלך לרופא שיניים ליתר בטחון?
היום באמת התחילה לכאוב לי השן אני חושבת שזה פסיכולוגי.. אבל עד עכשיו לא כאבו לי השיניים...
אני קצת מפחדת מרופא שיניים ואני לאט לאט מתגברת אבל לוקח לי זמן.. גם אצל השיננית הייתי ממש בלחץ אני צריכה לעשות תהליך עם עצמי.. פעם הייתי מפחדת יותר...
עם מה שסיפרתי האם זה בסדר ללכת לרופא שיניים דחוף אחרי מה שאמרה השיננית או בזמן שלי?
תודה

ציטוט

ראשית טוב זהלכת סופסוף לבדיקה וטיפול ראשוני עם השיננית, חשוב מאוד בכדי למנוע מחלות חניכיים וגם לבצע בדיקה ראשונית. גם השיננית וגם הרופא כמובן יכולים לראות חלק מהבעיות בעין, כולל חלק מהחורים, ולעיתים גם תוך כדי בדיקה או טיפול החניכיים מאתרים חורים עם המכשירים שבהם מנקים את האבנית (החיידקים), או למשל לראות סתימות שבורות, כתרים לא מדוייקים וכולי. במקביל, בדיקה מקצועית צריכה להיות גם מה שתיארתי, אבל גם צילומי רנטגן, שכן לא רואים כל דבר בעין. עוד עצה - לא תמיד חור בשיניים כואב, ועל כן לא כדאי לחשוב שאם לא כואב אז הכל בסדר, אלא לחשוב על מניעת חורים ודלקות.

על כן כדאי להשלים את הבדיקה בצורה איכותית עם הרופא, ולקבוע לעצמך רוטינה כזו שגם תפחית את הפחד והחשש - פעמיים בשנה פחות ניקוי וטיפול עם השיננית, ופעם בשנה בדיקה עם הרופא.  

התחברות

בודק...