פורום
ניווט בפורום

שן שעברה טיפול שורש

ציטוט

האם אפשר לזהות ריקבון בשן שעברה טיפול שורש ויש עליה כתר? בעזרת צילום או משהו כזה? אני חושש שהכתר שנעשה לי לפני שנה וחצי לא טוב כי כשאני מעביר חוט דנטלי יש מרווח והחוט לא ״מצתופף״ בין השיניים כך שאני פוחד שאולי הוא לא מכסה הכל או לא בגודל המתאים

ציטוט

לא תמיד אפשרי, כיוון שהכתר מונע בחלקו את מעבר קרינת הרנטגן, ולעיתים קשה לאחבן. אם יש ריקבון בשולי הכתר או מתחתיו יהיה קל לאבחן, או אם יש חוסר התאמה בין הכתר לבין השן.

בכל מקרה כגדאי לגשת לבדיקה כיוון שיש עוד דרכים לאבחן את המצב, ולא רק רנטגן. ייתכן מצב שרק אם יורידו את הכתר  יהיה אפשר לוודא סופית מה המצב בשן זו.

ציטוט

כלומר יהיה צורך בהורדת כתר והכנת כתר חדש? כי את הכתר הראשון שהיה לי בשן הרופא ניסר כי הכתר לא התאים והכין לי חדש ועכשיו יש לי חשש שהכתר שוב לא לגמרי מתאים כי כשאני משתמש בחוט דנטלי אני מרגיש שהחוט נתקע כשאני מעביר אותו צמוד לחניכיים. בגלל שזה מצב של הכנת כתר חדש שעולה עוד כסף, רציתי לשאול , כשאלך לרופא, באיזה נסיבות אתה ממליץ לי לברש מהרופא להוריד את הכתר ושיכין חדש? איזה נסיבות עלולות להיות בעיתיות מבחינת הכתר?

ציטוט

איני ממליץ לך אישית, מלבד לגשת לרופא השיניים האישי שלך ולבצע בדיקה יסודית, אם יש חשש לעששת מתחת לכתר - הוא יחליט כיצד להוריד אותו ואם יש לבצע כתר חדש. 

התחברות

בודק...