פורום
ניווט בפורום

רגישות בשן עם סתימת אמלגם

ציטוט

לאחרונה התחלתי להרגיש רגישות בשן עם סתימת אמלגם כשאני אוכל משהו קטן וקשה נקודתית על השן, לא משהו גדול אלא נקודתית כשהלעס על השן הזו. הרופא הסביר לי שסתימת אמלגם היא כמו בטון והלחץ שזה יוצר בלעיסה עלול לעשות את זה לשן. האם זה נכון? נשמע לי מוזר קצת שחתיכת ברזל שנראית דקה עושה כאב. אם כך וזה אכן מאוד קשה ומשול לבטון, לחץ נקודתי על הסתימה עלול ליצור סדק בשן?

ציטוט

ראשית, מה שאתה רואה שהוא הסתימה, ובמקרה הזה אמלגם מתכתי, אי אפשר לדעת כמה הוא עמוק או נרחב, הרי אתה רואה רק את הצד החיצוני. שנית, בהחלט במשך הזמן יכול להתפתח סדק ו/או ריקבון מתחת או סביב הסתימה, ועל כן ומכיוון שיש שינוי בתחושה שלך שם, יש צורך באיבחון והחלטה אם לבצע טיפול כלשהו או רק מעקב 

ציטוט

בצילום נשך שמראה מהצד אני רואה שיש פס שטוח על השן, אפשר להסיק שהסתימה לא עמוקה?
שנית, ספציפית לגבי אמלגם, האם ייתכן באמת שלחץ מסתימת אמלגם ייצור תחושת כאב גם אם השן לא סדוקה כמו שהרופא אמר? הוא ראה את השן ואמר שהוא לא רואה דבר למרות שלא עשה צילום חדש
האם לחץ מסתימת אמלגם בכותרת יכול ליצור סדק בשורש השן?

ציטוט

שוב אסביר, אתה לא יכול לאבחן את עצמך ולא יכול לנתח צילום רנטגני, הרופא האישי יכול להסביר לך מה הוא רואה ומפםענח, ובמקביל - צילום רנטגני הינו רק תמונה דו מימדית של גופים תלת מימדיים (גם השן עצמה וגם הסתימה). ולסיכום - אם יש חשש לסדק או בעייה בסתימה - מה ההתלבטות הגדולה בטיפול בשן הזו כולל ביצוע סתימה חדשה? 

ציטוט

אני עדיין לא יודע מה הבעיה בשן כי יש לי בדיקה רק בעוד כשלושה שבועות וכמובן שאטפל במה שצריך.. החשש הכי גדול שלי זה שיש סדק בשן, לכן אני כרגע שואל. על פניו אני לא רואה סדק והחשש היותר גדול שלי זה שהסדר בשורש.. בגלל זה עד הבדיקה אני מנסה לקבל אינדיקציה ודעת מניסיונך ומהסמינים שאני מתאר מה זה עלול להיות או לפחות לדעת שיש אפשרות סבירה(בגדר אפשרות ולא אבחון) שזה לא סדק..
בגדול אני מרגיש רגישות ולא כאב מאוד גדול כשאני אוכל משהו קשה ואני לועס אותו נקודתית על השן הזו.. לפי ניסיונך וכמובן לא בתור אבחון אישי, זה נשמע עמו אפשרות לסדק בשורש?
מה התסמינים של סדק בשורש? ניסיתי לנשוך על השן קיסם כי הבנתי שכשיש סדק , מרגישים כאב כשנושכים מקל עץ השן ולא כאב לי

ציטוט

כמו בכל בעייה רפואית, יש סימנים שונים מאדם לאדם וממקרה למקרה, כולל בסדקים. העצה הטובה ביותר שלי דרך האינטרנט היא לא לאכול על שן זו ולא לנסות לבחון אותה בעצמך, עד לבדיקה ואיבחון מקצועיים (נסה להקדים את הבדיקה) 

ציטוט

אם יש סדק בשורש, ניתן לזהות בקלות? בלי פרוצדורה מסובכת שעלולה להסתיים בכך שאין סדק וזה נעשה לשווא?

ציטוט

שוב, יש מקרים שקל מאוד לזהות, ויש מקרים שקשה לאבחן - במצבים כאלו אפשר לבצע ייעוץ נוסף עם מומחה לטיפולי שורש ולבצע למשל בדיקה רנטגנית מיוחדת לשן הבעייתית (cbct)

התחברות

בודק...