פורום
ניווט בפורום

סתימה

ציטוט

רציתי לשאול מה ההבדל למטופל במהלך ואחרי בין סתימה זמנית לסתימה קבועה?

ציטוט

סתימה זמנית חלשה בהרבה וכמובן פחות אסתטית ופחות מדוייקת אמאשר סתימה קבועה, במיוחד אם היא מקומפוזיט (הסתימה הלבנה). כשמה כן היא - זמנית בלבד. היא לא מגינה מפני עששת וחיידקים, וכדאי להתקדם לטיפול הבא במהירות.
תלוי בגלל מה עשו סתימה זמנית ומה מצב השן: אם הרופא גילה חור שלתוכו חודר אוכל וגורם לכאב, שם סתימה זמנית וקבע לך תור לטיםול בהקדם - לא צפוייה בעייה מיוחדת
אם עשית טיפול שורש ואחריו מתוכנן כתר - ובינתיים יש רק סתימה זמנית בפנים - השן חלשה מאוד ועלולה להישבר אם תלעס עליה, עד ביצוע כתר זמני אני תמיד ממליץ לא ללעוס על שן כזו.

כל טוב

ציטוט

והאם בעקבות כך שמוציאים סתימה ושמים סתימה זמנית הטיפול בהוצאת סתימה זמנית מורכבת יותר ? ועושים זמנית בשביל בדיקה ודאית שלא צריך טיפול שורש ומסתכם בסתימה . אז אחרי סתימה זמנית ועשיית סתימה קבועה עושים אותם שלבים שעשו בסתימה הזמנית או יש גם משהוא נוסף או פחות?

ציטוט

לפעמים הסתימה הזמנית היא חלק מתוכנית הטיפול של הרופא, כדי לראות אם יש שינוי כלשהו מההחלטה הקודמת. לעיתים היא מחוסר ברירה, למשל כשאי אפשר להמשיך מייד לאחר טיפול שורש לשאר התוכנית (מבנה וכתר בדרך כלל). בכל מקרה אין הנ"ל מסבך שום דבר, וסילוקה לוקח שניות.
כדי לקבל תשובה מדוייקת למצבך, בדקי מול הרופא שלך.
כל טוב,

ציטוט

וכמה זמן מהוצאת הסתימה והחלפתה לסתימה זמנית אפשר לדעת אם מסתכם בזה או צריך טיפול שורש כלומר ממתי הכאבים אמורים להיעלם אם הצליח הסתימה ומסתכם בזה? או שצריך טיפול שורש.

ציטוט

אם עוברים כמה ימים, אפילו שובעיים שלוה, הייתי בונה סתימה חדשה, עם או בלי חומרים מיוחדים מתחת לסתימה אם היא מאוד עמוקה (כיפוי מוך - ראי מאמר בדף המאמרים שלנו). לעומת זאת, אם יש כאב חזק, כזה שאפילו מפריע לישון במנוחה - הייתי מתקדם במהירות לטיפול שורש.
כל טוב,

התחברות

בודק...