פורום
ניווט בפורום

השחזת שיניים

ציטוט

היי,
אני כותבת בשמה של אמא שלי שזה נושא שמאוד כואב לי עליו.
אמא שלי היו לה שיניים בריאות אך לא יפות והחלום שלה שיהיה לה חיוך יפה ..
היא הלכה לכמה רופאי שיניים ובסוף סגרה אצל אחד שאמר לה שבגלל שיש לה חוסר בשן אחת ששם הוא יעשה לה השתלה היא צריכה לפני כן יישור שיניים מהיר של הסד.
הוא אמר לה שהיא צריכה להיות עם זה 6 חודשיים כמובן שזה נמשך יותר הוא מרח אותה עם זה .
ולאחר מכן עשו לה תפרים להשתלת השן חיכו חודשיים לראות שאין רגישות ובשביל שיהיה באמת חיוך יפה צריך ציפוי .
חשוב לציין שלא נראה שינוי בכלל במרחק השיניים ובישור השיניים עם הסד.
נעשה לה לאחר מכן ציפוי חרסינה על כל השיניים אבל לפני הציפוי היו צריכים לשים לה משהו זמני על השיניים ולקחת מידות והרופא פשוט השחיז לה את השיניים ובקושי השאיר לה שיניים טבעיות .
הרופא לא ידע כלום את אמא שלי לפני הטיפול אמר שמשייפים קלות את השן בשביל להוריד קצת מאמיל שת השן אבל ממש בקטנה במהלך ההשחזה אמא שלי הרגישה את זה קמה מהכיסא וחשכו עינייה ראתה את הנורא מכל שהם עשו לה.
בקושי נשארו לה שיניים טבעיות .
הרופא כמובן בתגובה אני אמרתי לך למרות שזה לא קרה . אנשים בדרך כלל באים מבלי ידע לרופא שיניים אבל בסופו של דבר הם יודעים דבר אחד שחייב לשמוע שאים השחזה ושיוף יתר של השן וזה הדבר בחשוב ביותר שהיה לאמא שלי .
כמובן אחרי כל הסיפור שמו לה את הציפוי חרסינה יש לה חיוך יפה יותר אבל הנפש שלה מצולקת .
אשמח לדעת אם יש מה לעשות במצב הקיים האם יש פה כשל רפואי ? בסופו של דבר נמסר מידי לא נכון ובוצע משהו שפגע בה גם בריאותית וגם נפשית אשמח לתשובה

ציטוט

אוכל לענות רק באופן כללי ולא למקרה זה ספציפית. 

כל טיפול רפואי (למעט מקרי חירום וסכנת חיים), חייב להיות מוסבר למטופל, לתת לו מידע על המצב, על שיטת הטיפול והחומרים/טכניקה/טכנולוגיה, יתרונות וחסרונות, צפי לסיבוכים/אלטרנטיבות, זמן ועלויות. המטופל צריך לתת את הסכמתו לטיפול לאחר שהבין בפני מה הוא עומד והוא מאשר לרופא לטפל בו בדרך שנבחרה. ברור שאי אפשר להסביר וללמד רפואה בכמה דקות, אבל חייב להיות הסבר מינימלי ואף מעמיק במידת הצורך ולא רק הסבר כללי וסגירת חשבון. לנוהל חשוב זה קוראים "הסכמה מדעת לטיפול רפואי". הרופא חייב לקבל הסכמה זו ולעדכן על כל שינוי ממה שכתוב בה במידת הצורך או תוספת. כמו כן את כל הטיפולים המבוצעים יש לתעד ולרשום, כולל פירוט וכולל צילומי רנטגן שנילווים לאיבחון הראשוני ולמהלך הטיפולים, ולעיתים רצוי גם צילומים קליניים לפני ואחרי. מידע זה צריך להישאר במרפאה ולהישמר לפחות 10 שנים בהתייחס לאדם מבוגר.

 

התחברות

בודק...