פורום
ניווט בפורום

ילדה בת 7.5

ציטוט

יש לי ילדה בת 7.5 שלפני חודשיים היה לה דלקת חניכיים, היא קיבלה אנטיביוטיקה ולאחר מכן הייתי אצל רופא מומחה לילדים דרך כללית הגעתי אליו כי כמה חודשים לפני כן הילדה לא שיתפה פעולה עם הרופאה, הוא הציע ואמר שבגלל שהיא פג ניתן רק לעקור את 4 השיניים האחוריות בגלל שהשורש לא חזק, חשוב לציין שהוא רופא ותיק ונשמע מאוד מקצועי בנוסף שמעתי עליו הרבה דברים טובים.
לאחר מכן הלכתי לעוד 2 חוות דעת אצל 2 מומחיות לרפואת שיניים שנחשבות לטובות באזור שלי, הם אמרו את אותו הקדמה רק אחת אמרה 2 טיפולי שורש ללא עקירות והשניה רק אחת.
כל העניין גרם להיות להיות מבולבל חייב עזרתכם אין לי מושג מה החוות דעת הנכונה ובאמת כל ה3 נחשבים לתותחים בתחום

ציטוט

לצערי דרך האינטרנט אף רופא לא יוכל לתת תשובה מדוייקת ומקצועית למצב של בתך, כל שכן הינך רואה שלרופאים שונים יד דיעות שונות לגבי הדרך הנכונה לפתרון המצב. באופן כללי אומר שאם אלו שיניים טוחנות - בגיל זה אלו תהיינה עקירות מאוד מוקדמות, מה שעלול להוביל לבבעייה בבקיעת הקבועות, שרק בגילאי 10-12 תבקענה בממוצע. צריך גם להבדיל בין החלביות לבין שן קבועה שאמורה להיות בשלב זה - השן הטוחנת הראושנה. על כן כל עוד לא רואים ברנטגן שהשארת שיניים אלו תוביל לפגיעה בשיניים הקבועות שמתפתחות, בהחלט הייתי מנסה להציל את השיניים החלביות ולא לעקור בגיל כה מוקדם. דהיינו סתימות ו/או טיפולי שורש וכתרים. ואני אומר זאת גם כרופא וגם כאבא. 

מקווה שעזרתי לקבל החלטה, אשמח לשמוע עדכונים

שנה טובה

ציטוט

קודם כל המון תודה כל התשובה
שאלה קטנה בהמשך למה שרשמת, לפי הבנתי מדובר אצלה כבר על שיניים קבועות, הטענה של למה לעקור היתה כי טיפול שורש לא יצליח בהמשך הדרך והשיניים שליד שן 46 לצורך הדוגמא שתצא אי שם בגיל 10 תחסה את החור שנוצר מהעקירות , בנוסף גם מדובר על 2 שיניים בעיתיות מה הסיבה שהוא מעוניין ב4 עקירות?

ציטוט

באמת אינני יודע, הרי לא ראיתי צילומי רנטגן שבוצעו ולא ראיתי את מצב הפה, ולכן התשובה היא תיאורטית. אם תעלה לפורום לפחות את צילומי הרנטגן שלה אשתדל לענות בהתאם.  

ציטוט

אני אשמח לקבל עוד הסתכלות אם אפשר איך אפשר לעלות?

ציטוט

תעלה לאתר כלשהו שבו אפשר לאחסן תמונות, ותשלח כאן קישור אל התמונות

ציטוט

שלחתי את התמונה עם לינק

ציטוט

https://photos.app.goo.gl/ci2gZd5sSvSiFwVB7

ציטוט

לפי צילום זה בלבד לא הייתי מבצע אבחנה, אבל בוא ננסה להבין עוד קצת - יש לך את רשימת השיניים שרצו לעקור? 

ציטוט

לפי מה שאני זוכר זה 46 והמקביל שלו למעלה אותו דבר גם בצד השני

התחברות

בודק...