פורום
ניווט בפורום

חוות דעת

ציטוט

יש לי מספר סתימות בפה ואני מודאג, מרגיש כאילו המצב נורא.. הרופא שלי אומר לי שיש לי שיניים טובות. כמחצית מהשיניים שלי בפה עם סתימות, בין אם קטנות או בינוניות וחלק די גדולות. אני בעיקר חושש מלהגיע לטיפולי שורש שזה להרוד את השן ולהיות עם כתר.. אשמח לשמוע מה דעתך לפי הצילומים שאני מצרף
http://www.up2me.co.il/imgs/18782761.jpeg
http://www.up2me.co.il/imgs/99817145.jpeg
אני משתדל לעשות סתימות מתי שצריך
שאלה נוספת, לפי מה שאני רואה זה די נפוץ שיש סתימות בשיניים אחוריות?

ציטוט

ראשית, צילומי הרנטגן הם לא החלק היחידי באבחנה ויש צורך גם בבדיקה קלינית, יש דברים שלא תמיד רואים ברנטגן. אבחנה טובה ומקצועית מתחילה בשילוב של צילומי הרנטגן עם בדיקה קלינית בתוך הפה. מה גם שמצולמות שיניים אחוריות בלבד.

שנית, בצילומי הרנטגן סה"כ המצב לא רע בכלל, למרות שזהו מידע חלקי - אבל כדאי לבדוק את תקינות הכתר והתאמתו לשולי השן שעליה הוא מורכב, ואת תקינות נקודות המגע בין שיניים שבהן סתימות. ושוב, במקביל לבדיקה הקלינית.

לבסוף - כל הכבוד לך שאתה מודאג ומוטרד, ורוצה לשמור על בריאות טובה של שינייך. כדאי להתייעץ עם הרופא האישי לגבי הגברת המודעות ויצירת תוכנית מניעה והגנה לשיניך בצורה טובה יותר מאשר הקיים, ובעיקר ע"י שיפור הטכניקה בבית, ולקבוע 3-4 פעמים בשנה ביקורת + ניקוי + מניעה עם השיננית / הרופא 

ציטוט

תודה !
תוכל להסביר לגבי העניין עם תקינות המגע בין שיניים עם סתימות? שאדע לגשת עם זה לרופא.
לגבי הכתר, זה כתר שלישי על אותה שן שהרופא הכין לי בגלל הבעיה הזו. הוא הכין לי את הכתר המקורי מיד לאחר טיפול השורש לפני כשנתיים וחצי, אחר כך בבדיקה הסבונאת תשומת ליבי שיש חריץ, אלא כך הכין לי כתר חדש וכשהוא השחיז אותו כי היה ארוך מדי המתכת בלטה ואז הכין לי כתר חדש שזה מה שיש לי כרגע. יכול להיות שיש בעיה עם השן?
בעצם כשעושים טיפול שורש כל הקוטר של הסיס השן נשאר? כי כשהוא עשה לי את הכתר והייתי עם כתר זמני, הכתר נפל ערב לפני שהוא התקין לי את העתר הקבוע וראיתי שהשן הייתה קטנה ולא בקוטר המלא כלומר הוא השחיז מהצדדים גם

ציטוט

אני זוכר שרשמתי תשובה לשאלה זו, אך כנראה הייתה תקלה טכנית באתר והיא לא נקלטה.

אנסה שוב.

נקודות מגע הן האיזורים בהן שן נוגעת בשן שלפני או שאחריה. במצב אידיאלי טבעי נקודות המגע מושלמות, ולכן כך גם אמור להיות לאחר כתרים או סתימות. מהצילומים שהעלית בין היתר המלצתי גם לבדוק את נקודות המגע במספר שיניים ולוודא שהן תקינות לאחר סתימות / כתרים שבוצעו.

לגבי כל השאר - אוכל לענות רק תיאורטית - מה שנותר מכותרת השן לאחר סילוק עששת + טיפול שורש + מבנה הוא הבסיס לכתר. אם מה שנותר הוא קטן / קצר / דק מדי, לכתר אין אחיזה טובה לשן גם אם הוא מדוייק (בשפה שלנו - רטנציה ו/או רזיסטנס). ועל כן במצב כזה הרופא צריך לשקול כיצד פותרים את המצב. 

כל זאת הינו תיאורטי ובוודאי שין לבסס תוכנית טיפול או איבחון מקצועי רק באינטרנט או רק לפי רנטגן, כפי שהסברתי

ציטוט

באילו שיניים ראית נקודות מגע בעייתיות שצריך לבדוק?

ציטוט

עד כאן.

רופא אינו מאבחן ונותן הנחיות מדוייקות דרך האינטרנט ועל סמך צילומי רנטגן בלבד. לדוגמא כאשר אין בדיקה קלינית במקביל יש חשש שתהיה טעות באיבחון בין ימין לשמאל, למשל, או לסת עליונה מול תחתונה. 

יש לבדוק במיוחד את תקינות הכתר ואת נקודות המגע בסתימות שבצד זה, למשל. 

 

ציטוט

כמובן כמובן שכשאגיע לטיפול האבחון הקובע יהיה של הרופא שיראה את הפה. לגבי הצדדים אני מכיר את הפה ואת הצילום כך שאדע לאלו שיניים אתה מתכוון כשאתה אומר שבצד של הכתר ואני יודע איזו היא הלסת התחתונה ואיזו העליונה. אני שואל בעיקרון כי הייתי בבדיקה לפני כשבוע שבה גם נעשו הצילומים והרופא לא העיר יותר מדי על הסתימות חוץ מהכתר כמו שהערת ולכן רציתי עוד חוות דעת. מה שרציתי לבקש כאן זה שתסב את תשומת ליבי לבעיות שאתה חושד שקיימות ואבקש מהרופא שיסתכל בפה, במידה והוא לא יתייחס לאותם ממצאים בצילומים כי לא יראה בעיה, כמו שאמרתי הרופא שביצע לי בדיקה לא התייחס יותר מדי לסתימות. אשמח אם אוכל לבוא אליו עם נקודות ספציפיות ששם יש חשד ולכן רציתי שתסב את תשומת ליבי לאיזורים שמצריכים בדיקה ולא בהכרח טיפול

ציטוט

כשתגיע לרופא עם הצילומים והבדיקה הקלינית הוא יוכל לאבחן במדוייק. גם את מידת ההתאמה של הכתר והסתימות לשיניים, כולל שלמותן ונקודות המגע. זו בדיקה שכדאי לבצע פעם בשנה לאנשים שהינם בקבוצת סיכון גבוהה לעששת. וכמובן גם לבקש ממנו תוכנית מניעה והנחיות מעודכנות. 

ציטוט

התחברות

בודק...