פורום
ניווט בפורום

נזק בדם מעששת

ציטוט

הבנתי שכשיש עששת מתקדמת החיידקיפ עלולים להגיע אל הדם ולהתפתח זיהום מחלות עניינים.. יש לי שן בינה עם חור מאוד גדול, אני מודע לה כשנתיים מאז שרופא הסב את תשומת ליבי שיש בה חור גדול אבל האמת די פוחד מעקירה כי התנסיתי בסתימות באיזור הזה בפה וההרדמה לא עבדה, ולעבור עקירה עם הרדמה שלא מרדימה את האיזור הנכון זה בטח לא כיף. (הרגשתי את הקדיחה בסתימות). האם ניתן לאבחן נזק הכלי הדם שנגרם מעששת? האם העששת עלולה לגרום לזה בכל מצב או שרק אם הגיעה אל השורש ולא טופלה?

ציטוט

עם כגל הקושי והניסיון המר הקודם - אין לך ממש ברירה, אלא לעקור ובהקדם, וחבל על כל יום שעובר, זו הזנחה שעלולה להתבטא בזיהום חמור שאף עלול בהחלט להתפשט מעבר לגבולות השן והלסת, ובמצבים חריגים גם לסכן חיים.   אם המצב מסובך - ממליץ לבצע עם מומחה לכירורגיה פה ולסת.

ציטוט

האם אפשר לאבחן אם נוצר זיהום או נזק כבר? איני מרגיש משהו חריג. לפי צילום שעשיתי לפני שנה וחצי בערך, אלו לא שיני בינה כלואות. הן נוטות לכיוון הלחי, עקומות אבל לא לכיוון השן הסמוכה כך שהיא בקעה במלואה

ציטוט

זו שאלה כללית והתשובה כללית - רק רופא מיומן שיבודק את המצב כעת יוכל לקבוע אם יש דלקת או זיהום. אם יש צילומי רנטגן קודמים וגם בדיקות קודמות - בהחלט כדאי גם להשוות למצב הקודם. 

ציטוט

עשיתי צילומים כוללים של הפה, לפני כשנתיים. האם הם רלוונטים לעקירה מאז? חושש לעשות עוד פעם בגלל קרינה, אך זה בדיקה של אנטומיית הפה ואני מניח שדברים לא משתנים?

ציטוט

אישית בתור רופא הייתי מבקש לבצע צילום עדכני, גם לטובתך

ציטוט

שכחתי איך קוראים לצילום, צילום שרואים בו את כל השיניים בפה והמבנה כדי לדעת איך ממוקמות שיני הבינה. אני חושש מצילום נוסף בגלל הקרינה. אני שלא השתנה משהו מבחינת המבנה של שיני הבינה כי אני בן 26 והן בקעו ככל הנראה לגמרי ובזמנו הרופא אמר שהעקירה היא פשוטה. בגדול אני חושש מהקרינה והשאלה האם זה שווה את זה מפני שאולי לא השתנה דבר

ציטוט

הצילום נקרא פנורמי - והקרינה בו היא מאוד נמוכה, וכמובן בכל מקרה מחייבת סינור עופרת. אין לך ממה לחשוש 

התחברות

בודק...