פורום
ניווט בפורום

מכתשית יבשה

ציטוט

שלום,
לפני שבוע וחצי עקרתי שן בינה תחתונה בעקירה כירורגית. לאחר העקירה הייתה לי מכתשית יבשה וכאבים עזים שכרגע כבר חלפו וגם המכתשית נראית הרבה יותר טוב. חזרתי אל רופא השיניים מספר פעמים והוא הכניס לי לתוך המכתשית צמר גפן שספוג בחומר מסוים. החתיכה של הצמר גפן יצאה לבד בכל הפעמים לאחר כמה שעות, אבל היום הוא עשה לי את הטיפול הזה שוב (בפעם האחרונה) והחתיכה של הצמר גפן לא יצאה (אני גם לא מצליחה להוציא עם קיסם). בגלל שהמכתשית במצב טוב יותר אני בכלל לא מצליחה לראות את הצמר גפן בפנים. דרך אגב, בכל הפעמים הקודמות לחומר שבו הרופא טבל את הצמר גפן היה טעם מזעזע, ממש חזק וחריף אבל מטיפול לטיפול זה היה יותר נסבל והטעם היה פחות מורגש. היום הטעם היה מורגש רק כשהוא הכניס לי את הצמר גפן ואחר כך בכלל לא הרגשתי אותו, מה שכמובן היה מעולה, אבל זה עוד יותר מקשה עלי להבין אם הצמר גפן עדיין נמצא שם.
יש ממה לחשוש? הצמר גפן יכול להישאר שם והמכתשית תיסגר מעליו? זה לא יכול לעשות זיהום?
הצמר גפן בסוף יהיה חייב לצאת לבד גם אם אני לא אעשה כלום? אני לא מצליחה עם הקיסם..אני לא מצליחה לראות ממש טוב כי המכתשית כבר קצת סגורה יותר ממה שהייתה וכשאני מנסה לחפש עם קיסם פשוט מתחיל לרדת לי שם דם.

תודה

ציטוט

החומר בעל הריח והטעם המזעזים (בדר"כ נקרא "אלביאוג'ל) משמש לטיפול במכתשית יבשה וטוב לשמוע שהרופא מבצע ומצליח בטיפול הזה.  מה הוא שם בטיפול האחרון - תצטרך לשאול אותו. אני מנחש ששמו רק ספוגית שמזרזת את הריפוי עם חומר מסוג אחר (למשל ספוגית קולאגן או חומר אחר שנקרא ג'לטמפ) - וחומר זה ייספג מעצמו תוך כדי המשך הריפוי וסגירת הפצע. אך כאמור זהו ניחוש, וכדאי לשאול את הרופא האישי

התחברות

בודק...