פורום
ניווט בפורום

מספר שאלות

ציטוט

שלום,
א. היו לי כאבים בשן שמאלית עליונה , כמו מחט שחודר לתוך השן . הייתי אצל רופא שיניים שאמר שמדובר בשן בינה שמאלית עליונה (שכבר בקעה). לפי הבדיקה שלו הוא לא מצא חור, גם לא בצילום. הוא אמר לי שקיימת אצלי דלקת חניכיים בדרגה קלה יחסית.
כשאני מצחצח שיניים אני מרגיש כאב שם בצד שמאל למעלה, משני צידי השן, כלומר, מהצד הפנימי והצד החיצוני, אחרי כל נגיעה שם עם סיבי מברשת השיניים אני מרגיש דופק ולחץ.
האם זה יותר מראה על דלקת חניכיים מאשר על חור?
ב. לגבי שן בינה תחתונה חצי כלואה הוצע לי לעקור אותה באמצעות קיטום, וכך למעשה לא תהיה פגיעה בעצב. אולם לאחר כמה שנים כנראה ששורשי השן יעלו מעלה ויהיה צורך בעקירתם. מה דעתך על השיטה?
ג. איזה טיפול מקומי בדרך כלל מומלץ לדלקת בחניכיים? האם שטיפה במי מלח פעם ביום בערב אחרי צחצוח השיניים מספיקה? והאם ניתן להשתמש במי מלח כל יום ללא הגבלה?
תודה.

ציטוט

א. אין אפשרות לאבחן דרך האינטרנט. לעיתים בעקבות דלקות חניכיים ונסיגות חניכיים יש כאבים שדומים לכאבים שאתה מתאר, אך ייתכן גם שיש חור שלא התגלה. ממליץ לטפל בחניכיים בהתאם ולבצע בדיקה חוזרת של איזור הכאב.

ב.לגבי קיטום שן בינה בגלל קירבה מסוכנת לעצב - שיטה מצויינת ומה שתיארת דומה מאוד למציאות. ממליץ לבצע עם מומחה לכירורגיה פה ולסת.

ג.  לגבי דלקות חניכיים - מצב חוזר כרוני ברוב המקרים בגלל היווצרות משקעי חיידקים והתרבותם בתוך כיסי החניכיים (=אבנית). קרא על המצב ועל דרכי הטיפול כאן :

 דלקות חניכיים, מחלות חניכיים - ממה הן נגרמות, ואיך כדאי לטפל בהן

התחברות

בודק...