פורום
ניווט בפורום

נסיגת חניכיים

ציטוט

שלום רב, בן 24, לפני כ-8 חודשים ביקרתי אצל השיננית שאמרה לי שאני סובל מנסיגת חניכיים קלה, ביקרתי אצל רופא השיניים שאמר שהנסיגה קלה וכרגע יש צורך רק במעקב ורציתי לשאול מס' שאלות ברשותך:
1. האם לא מומלץ מיד לבצע ניתוח להשתלת חניכיים כדי למנוע מהנסיגה להתקדם? כרגע אני שומר מאוד על הגיינת הפה ונראה שהנסיגה נעצרה, אך אם סובלים ממשהו לא כדאי לטפל בו בהקדם?
2. כיצד מתבצע ניתוח השתלת חניכיים? לוקחים רקמות ממקום אחר בפה? והאם האזור שלוקחים ממנו מחלים לאחר מכן?
3. האם יש סכנה שביקור אצל שיננית יחמיר את הנסיגה? הפעם שבה גילו לי את הנסיגה היה במרץ ובספטמבר שלפני עשיתי גם טיפול אצל שיננית שלא אמרה לי כלום לגבי הנסיגה. ולא זכור לי שנהגתי לצחצח באופן אגרסיבי בתקופת זמן הזו, אז אני תוהה אולי הטיפול אצל השיננית מה שהוביל לנסיגה.
4. אם עשיתי שיננית בפעם האחרונה באוגוסט ושמתי גשר בשיניים לפני כמה שבועות, מתי מומלץ לעשות שוב את הטיפול הבא? החודש?

ציטוט

נסיגת חניכיים הינה בעיקר בגלל הצטברות חיידקים בחיבור בין השיניים והחניכיים, ו/או צחצוח אגרסיבי מדי - ולא בגלל פעולת השיננית, שמנקה ומסירה את החיידקים, ותפקידה גם להנחות אותך כיצד לצחצח בבית בכדי שתשמור על בריאות הפה בצורה יעילה יותר. 

דלקות חניכיים - שאלות ותשובות 

 

לגבי ההמשך - הרופא האישי צריך להיות במעקב עם השיננית לגבי מצבך - אם אין שיפור או יש החמרה, יש מקום לשקול התערבות כירורגית, למשל עם מומחה לניתוחי חניכיים. יש סוגים שונים של ניתוחים ואי אפשר להסביר הכל דרך האינטרנט, ובמיוחד אין צורך בכך אם יש לפי האיבחון נסיגה קלה והיא נעצרה.

 

לגבי גשר - אם אתה מתכוון גשר ליישור שיניים - אני ממליץ לפחות פעם בשלושה חודשים לבצע טיפול עם השיננית כולל הדרכה לצחצוח נכון ויעיל בבית 

התחברות

בודק...