פורום
ניווט בפורום

סד לילה קשיח ללסת

ציטוט

שלום, יש לי כאבים בלסת וגם יש לי אי סימטריה ברורה בלסת (לא קצת אי סימטריה אלא הלסת עקומה אבל לא חמור) הלכתי לכמה מומחי לסת והסברתי להם שגם כואב לי אבל בעיקר תמיד מרגיש לי שהלסת לא יושבת טוב זה מרגיש לא נוח כל הזמן, הרופא לסת המליץ לי סד קשיח ללסת.
עשיתי צילום ושעו פיענוח של המקרה וזה מה שכתבו בסיכום:
״ לסיכום : מפרק ימין - אזור ארוזיבי בראש המנדיבולה . הדיסק שחוק בהתקה קדמית עם רושם ל INTERMITTENT LOCKING כאשר בפתיחה פסיבית לא מתבצעת רדוקציה , ואילו בפתיחה העצמונית ( הדינמית ) הדיסק כן חוזר למקומו . גלישה קדמית טובה . מפרק שמאל - שינויים גרמיים מינימליים בראש המנדיבולה . הדיסק שחוק בהתקה קדמית עם רדוקציה בפתיחת הפה . גלישה קדמית טובה .
לציין החזר אות שומני , לא טיפוסי לגיל , מעצמות בסיס הגולגולת והפנים , האם הפרעה מטבולית ? ״

זה כל הסיכום.
השאלות שלי:

1: האם הסד לילה קשיח ללסת מותאם אישית על ידי רופא שיניים יכול לתקן את האי סימטריה של הלסת ???

2: איך אפשר לתקן את העוקם/אי סימטריה של הלסת במידה וזה לא בעיה גנטית, כאילו אם העצמות עצם כן סמטריות פשוט הם במנח לא נכון...???

ציטוט

סביר להניח שזו בעייה שהולכת ומחמירה וכנראה הינה על רקע של שחיקת שיניים כרונית ומסיבית, אם הינך אדם בריא וללא מחלות רקע או עיוות / אסימטריה מולדת. סד לילה קשיח לא רק מגן על השיניים, אלא גם מונע הידוק ותנועות חריגות של הלסת בקרב אדם שהינו ברוקסיסט כרוני. הסד אינו מיישר את הלסת או מחזיר את עצמות הלסת לקדמותן. במאמר לגבי ברוקסיזם ו-TMD תוכל לקרוא עצות שונות ומידע נוסף בנושא. בדרך כלל הרקע הינו סטרס מתמשך, ועל כן במקביל לסד לילה יש למצוא כיצד להוריד את הסטרס, ולשקול גם טיפולים נלווים, כמו פיזיותרפיה ללסתות, דיקור סיני, טיפול תרופתי ועוד. אפשר גם לשקול הזרקת בוטוקס לשרירים הפועלים בברוקסיזם כדי להפחית את עוצמת החריקה.

לגבי כירורגים - מומחה לכירורגיה פה ולסת צריך להחליט עפ"י האיבחון הקליני והרנטגני אם יש צורך גם בהתערבות כירורגית מסוגים שונים.

חריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות -TMD - סיבות ופתרונות

 

ציטוט

המומחה לסת אמר לי שיש שיש לבצע סד לילה קשיח המרים את המנשך 2-4 מ״מ , מה זה אומר? מה זה מנשך בכלל? ואיך להרים את המנשך אמור לעזור למקרה שלי?

ציטוט

אני ממש לא יכול להסביר לך או לאבחן או להמליץ לך על טיפול רפואי זה או אחר דרך האינטרנט במצב כזה. באופן כללי סד הלילה הקשיח נועד למנוע חריקות והידוקים כרוניים (שקורים בעיקר בלילה ובעיקר ע"ר סטרס מתמשך) ומפרידים בין הלסתות, וגם מונעים המשך שחיקה וחריקה של השיניים ושל המפרק.

חוץ מתשובות כלליות אלו אני ממליץ לך לקרוא על שחיקת שיניים וחריקות (ברוקסיזם) ועל תסמונת TMD - למשל כאן:

חריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות -TMD - סיבות ופתרונות

 

לטיפול אישי ומענה מדוייק עליך לשאול את הרופאים שבודקים אותך ולהתייעץ  איתם. 

ציטוט

שלום, אמרו לי בעבר שאני לא שוחק שיניים וגם אני יודע שאני ישן עם פה פתוח כי אני כל הזמן מתעורר כי הוא מתייבש, לפחות 3-4 כל לילה מתעורר עם פה יבש. אם הלסת עקומה כי היא לא יושבת טוב וזה לא גנטי האם יש טיפול לתקן לסת עקומה שלא יושבת טוב ללא ניתוח? סד,רסן,פלטה, מתיחות לשרירי לעיסה שאינם באותו אורך? קראתי שאי סימטריה יכול להיווצר משרירים באורכים שונים, זה נכון??

ציטוט

בכדי לקבוע מהן הפרעות הסגר והטיפול הנכון יש להתייעץ עם מומחה ליישור שיניים, שייתכן ויבקש גם יעוץ נוסף ממומחה לכירורגיה פה ולסת.

לגבי יובש פה בשינה - אין קשר לחריקות שיניים, לכולנו יש הפרשת רוק מועטה מאוד בלילה. 

ציטוט

זה הפיענוח אבל הוא כתוב בשפה של רופאים... אפשר לדעת מה הוא אומר בתכלס לאדם הפשוט כמוני?

״לסיכום : מפרק ימין - אזור ארוזיבי בראש המנדיבולה . הדיסק שחוק בהתקה קדמית עם רושם ל INTERMITTENT LOCKING כאשר בפתיחה פסיבית לא מתבצעת רדוקציה , ואילו בפתיחה העצמונית ( הדינמית ) הדיסק כן חוזר למקומו . גלישה קדמית טובה . מפרק שמאל - שינויים גרמיים מינימליים בראש המנדיבולה . הדיסק שחוק בהתקה קדמית עם רדוקציה בפתיחת הפה . גלישה קדמית טובה . לציין החזר אות שומני , לא טיפוסי לגיל , מעצמות בסיס הגולגולת והפנים , האם הפרעה מטבולית ? ״

ציטוט

אעזור להבין, אבל לא אוכל לתת לך איבחון. אתה חייב רופא אישי צמוד לאיבחון המצב (והחלטה של מומחה לכירורגיה פה ולסת אם יש צורך בהתערבות כירורגית. סביר שאתה כן חורק שיניים או מהדק. 

יש לך שחיקה (ארוזיבי) בצד ימין של אחת מהעצמות המרכיבות את המפרק הבין לסתי,  (הממדיבולה היא עצם הלסת התחתונה), ובצד שמאל יש גם שחיקה של הדיסק במפרק וכן שינוי בראש המפרק בצד שמאל.

יש שם הערה לגבי הצורך בבדיקה מטבולית, כאמור גם כאן תצטרך להמשיך את הבירור והתפקודים שלך, אלו לא בתחום רפואת השיניים ישירות, ותוכל לבקש הפנייה לבירור בהתאם מהרופא האישי בקופ"ח

ציטוט

שלום, אני מבין שקשה לתת ייעוץ נכון ומדוייק דרך האינטרנט ואני הולך לרופא שיניים לייעוץ אבל בכל זאת בבקשה תענה לי על זה, האם יכול להיות שהלסת העליונה שלי צרה? ובגלל זה נוצר לסת תחתונה עקומה? הפנים שלי צרות ומאורכות, קראתי שאי סימטריה יכולה להיווצר על ידי לסת עליונה צרה ואז השיניים לא יושבות נכון וזה גורם לעוד שלל בעיות וכתוב שאפשר לשים מכשיר כזה שמרחיב את הלסת העליונה ואז השיניים ישבו נכון ואז הכל יפתר. מה אתה חושב? יכול להיות שהלסת העליונה שלי צרה ולהרחיב אותה יפתור את העוקם ואז גם כל השיניים ישבו נכון ואז גם לא יהיה כאבים ואז יכול להיות שהסד לילה הזה שהמליצו שמקל על כאבים ומפרקים הוא רק מונע סימפטום של כאב אבל יכול להיות ששורש הבעיה זה לסת עליונה צרה????

ציטוט

למרות שאתה כותה שאתה מבין בכל זא תאתה שואל ומבקש ממני לנחש. לא מבין למה אתה חוזר על זה. לא ראיתי אותך, לא בדקתי אותך, אין לי כל תמנוות של הפנים או מתוך הפה או צילומי רנטגן שונים, אין לי דרך לבדוק את יחסי הלסתות ואת הזוויות בפנים ומחוץ לפה וכולי. 

"האם יכול להיות שהלסת העליונה שלי צרה?" - אולי, איני יודע

"ובגלל זה נוצר לסת תחתונה עקומה?" - אולי, איני יודע

"וכתוב שאפשר לשים מכשיר כזה שמרחיב את הלסת העליונה ואז השיניים ישבו נכון ואז הכל יפתר." - בלתי אפשרי אצל מבוגרים ברוב המוחלט של המקרים. רק אצל ילדים ובני נוער.

"סד לילה הזה  שהמליצו שמקל על כאבים ומפרקים הוא רק מונע סימפטום של כאב " - אם הרקע לכאבים שלך הוא חריקות שיניים או מנח לא נכון של לסתות - הסד יכול להועיל לכאבים וגם למנוע או להפחית המשך החמרת הנזקים למפרק הלסת בעתיד (שיש לך בשני צידי הלסת לפי המכתב הרפואי שציטטת ממנו בפוסטים הקודמים)

" יכול להיות ששורש הבעיה זה לסת עליונה צרה?" - אולי, איני יודע. וקשה לי להאמין שרק זה הוא הגורם לבעייה, וסביר להניח שאתה גם ברוקסיסט.

 

אבל כאמור אלו רק ספקולציות דרך המייל ותשובות כלליות.

התחברות

בודק...