פורום
ניווט בפורום

תוכניות טיפול שונות וסותרות מרופאים שונים - מה לעשות?

ציטוט

חברי הפורום שלום

ברצוני לטפל בשיניים שלי, ולכן החלטתי ללכת למספר רופאים בכדי לקבל הצעות מחיר ותוכניות טיפול (עשיתי צילום פנורמה). הבעיה היא שרופאים שונים מציעים טיפולים שונים. לדוגמא:
עבור שן הבינה 48:
רופא השיניים הראשון כלל לא התייחס אליה.
רופא השיניים השני הציע לעשות טיפול שורש וכתר.
רופא השיניים השלישי אמר שיש בה חור גדול ושצריך לעקור אותה.
רופא השיניים הרביעי אמר שצריך לעקור אותה ורצוי לעקור גם את השן שמעליה בכדי שהיא לא תגדל יותר מדיי.

עבור שן 16, שבה יש לי כתר מלפני כ-18 שנה:
רופאי השיניים הראשון והשני הציעו חידוש טיפול שורש וכתר חדש.
רופא השיניים השלישי אמר שחידוש טיפול שורש לא יעזור ויש לעקור את השן.
רופא השיניים הרביעי אמר שאי אפשר לדעת ושצריך לעשות צילום סטטוס.

בנוסף יש הבדלים גם בנוגע לשיניים אחרות ובעיקר בנושא הסתימות (אחד אומר שצריך 2 סתימות, אחר אומר שצריך 5 סתימות).

מה אני צריך לעשות? איך אני יודע איזה רופא צודק? אני לא רוצה ללכת לעשות טיפולים כואבים ויקרים רק בכדי שבסוף הם יתבררו כלא יעילים או כמיותרים.

תודה.

ציטוט

באמת שאלה טובה, אבל לא אוכל לאבחן דרך האינטרנט בלי צילומים ובלי בדיקה קלינית. לכן אענה באופן כללי - ראשית כדאי לבחור רופא שעליו קיבלת המלצות, ולא סתם לבחור לפי פרסומת או מודעה או ספר טלפונים. שנית, מותר לך לבקש הסברים והמלצות, אך גם כדאי לזכור שגם ברפואת שיניים יש מצבים שאינם חד משמעיים - למשל האם אפשר להציל שן מעקירה או לא.
אם יש לך את הצילום בקובץ אלקטרוני, העלי לרשת ושלחי קישור, אנסה לאבחן יותר במדוייק

כל טוב,

ציטוט

תודה על התגובה ד"ר וולפין.

לא קיבלתי עותק דיגיטלי של הצילומים, אז סרקתי אותם בעצמי, אני מקווה שזה בסדר.
צילום הפנורמה:
http://srv1.jpg.co.il/2/5568d1d321216.png
צילומי הנשך:
http://srv1.jpg.co.il/6/5568d28735046.png

אני אוסיף ואציין שאחד הרופאים אמר שיש בעיה דחופה עם הסינוס בצד שמאל (בצד של השן החסרה) ושצריך מנתח שייטפל בכך, אך שאר הרופאים לא ראו בכך בעיה.

בקשר לבחירת רופא השיניים - הלכתי לרופא השיניים מטעם קופת החולים שלי, למרפאת שיניים שנמצאת ליד ביתי, לרופא השיניים של אבי ולרופא השיניים שטיפל באחותי. לא ממש בחרתי רופאים אקראיים. אם כולם היו נותנים את אותה התשובה הייתי בוחר פשוט בזול מבינהם, אבל מכיוון שכל אחד אומר דברים אחרים אני פשוט לא יודע מה לעשות. אני מבין שברפואה אין תשובה מוחלטת ויכול להיות, למשל, שרק במהלך הטיפול יהיה אפשר לקבוע האם יש צורך בסתימה או בטיפול שורש בשן מסויימת, אבל ל"פספס" חורים לחלוטין לא נראה לי הגיוני. אני לא יודע אם חלק מהרופאים לא מפענחים נכון את הצילומים (ובמקרה כזה לא הייתי מעוניין שרופא כזה יטפל בי) או שהם רוצים להרוויח כסף על חשבוני (ובמקרה כזה בוודאות אני לא ארצה להיות מטופל ע"י רופא כזה).

אגב, האם כדאי לעשות את צילום הסטטוס בכל זאת? רק רופא אחד ביקש אותו בעוד ששאר הרופאים הסתמכו על צילומי הפנורמה והנשך הנ"ל. האם הוא יכול לסייע לקבוע מה בדיוק הטיפול הנדרש או שאפשר לוותר עליו?

תודה

ציטוט

אענה באופן כללי, שהרי אני תמיד ממליץ על בדיקה משולבת גם של רנטגן וגם במרפאה:
1. השן החסרה בצד שמאל למעלה - בהחלט אם יחדירו שתל יש צורך בהרמת סינוס והשתלת עצם. עדיין זה עדיף בעיני (ושיבוצע ע"י מומחה לכירורגיה פה ולסת) מאשר גשר של 3 שיניים
2. לגבי שן הבינה בצד ימין למטה - אם היא בקעה יפה לחלל הפה (כך נראה בפנורמי) ואפשר להציל ע"י טיפול שורש ומבנה וכתר - בעיניי כדאי מאשר לעקור אותה
3. אני בדיעה שגם אם עוקרים שן בינה, את השן הנגדית לא לעקור אלא רק אם תעשה צרות בעתיד
4. שן 46 - טוחנת ראשונה בצד ימין למטה - ריקבון עמוק, אבל להציל ע"י טיפול שורש ומבנה וכתר - בעיניי כדאי מאשר לעקור אותה
5. לדעתי כדאי להוריד את הכתר בשן 16 - טוחנת בצד ימין למעלה - נראה לי שיש ריקבון עמוק מתחת לכתר

בהצלחה

ציטוט

תודה על התשובה המפורטת ד"ר וולפין.

אשמח אם תוכל להבהיר מה לעשות לאחר הסרת הכתר בשן 16 - האם לדעתך כדאי לעקור לחלוטין את השן או שכדאי לעשות חידוש טיפול שורש ולהתקין כתר חדש?

כמו כן אשמח אם תוכל להתייחס לדבר נוסף - לגבי שן 25 נאמר לי ע"י אחד הרופאים שהצבע שלה הוא כחול וזה אומר שהשן מתה, אולם רופאים אחרים ממליצים לעשות בה סתימה. האם אפשר לדעת מה בדיוק מצב השן רק מצילום הפנורמה?

תודה על ההשקעה והתשובות המפורטות.

ציטוט

לגבי 16, כאמור הייתי מוריד את הכתר ובודק אותה - אם ריקבון כל כך עמוק שהסיכוי להצילה נמוך - הייתי עוקר. אם לא, כדאי לבצע חידוש טיפול שורש ע"י מומחה לטיפולי שורש, מבנה ללא מתכת וכתר זירקוניה מונוליטית. זו הרמה הגבוהה ביותר כיום.
לגבי שן 25 - אם היא לא ניידת, ואם היא לא עם מחלת חניכיים סביבה, להציל באותה דרך

בהצלחה

התחברות

בודק...