פורום
ניווט בפורום

כתרים- שינוי במנח המקורי

ציטוט

הורכבו לי כתרים קדמיים בלסת העליונה, בולטים יותר מהמקור, מציקים ואני מתקשה לסגור את הפה ולהצמיד שפתיים. לאחר מס' חודשים החלו כאבים בשרירי הלעיסה (אובחן ע"י פה ולסת). נוסו תרופות להרפיית שרירים, לכאב עצבי, נגד דלקת ועוד ללא הועיל. טופלתי בפיזיותרפיה ייעודית שלושה חודשים+ חימומים של השרירים. נשללו בעיות אחרות כמו סינוסיטיס, הייתי גם אצל נוירולוג. מומחה לכירורגיית פה ולסת, שעוסק בשרירי לעיסה ומפרק הלסת סבור שצריך להכין כתרים במנח הקודם כי השינוי גדול ולחזור לפיזיותרפיה וכדור נגד כאב עצבי. רופא השיניים לא מסכים איתו וטוען שהכתרים לא גורמים לשום בעיה. מה דעתך?

ציטוט

באופן כללי דעתי היא שאי אפשר לאבחן בעייה אישית דרך האינטרנט. למעט העובדה שלדברייך הכתרים אינם נוחים ובולטים. באופן כללי אוסיף גם שבהחלט ייתכן שהבעיות האחרות שתיארת קשורות להתפתחות של מצבי ברוקסיזם (חריקת שינייים והידוק לסתות), סינדרום המכונה TMD,  ולא בהכרח קשורים לכתרים החדשים, ויש לוודא את המצב לפני שמקבלים החלטה כיצד להמשיך

חריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות -TMD - סיבות ופתרונות

 

ציטוט

נבדק נושא חריקת שיניים והידוק לסתות ונשלל. גם אין סימני שחיקה או חריקה בשיניים. האם רופאי שיניים לא מודעים לכך ששינוי גדול במנח השיניים בכתרים עלול לגרום אצל אחוז קטן מהמטופלים לאי נוחות בפה ושינוי בסגר שמובילים להתכווצות שרירי הלעיסה? נאמר לי על ידי המומחה שזה נדיר, אך האם לא מלמדים על זה כשלומדים רפואת שיניים? שואלת עקרונית, כי לא ראיתי מודעות לכך אצל רופאים שונים שהתייעצתי איתם.

ציטוט

בוודאי שמלמדים. אינך יכול לדעת אילו שיקולים נלקחו בחשבון אם לא הוסברו ו/או שאלת. אינני יודע כאמור מה המצב בפה, אך אין לי ספק מתיאורך שכדאי לחזור לרופא המטפל ולהעריך את המצב מחדש. 

התחברות

בודק...