פורום
ניווט בפורום

שן עם רגישות

ציטוט

עש לי שו עם סתימת אמלגם. כשאני אוכל לועס משהו שהוא קטן וקשה (לצורך העניין פשטידה שהיה בה חלק קטן שהיה מאוד קשה) ולעסתי את זה נקודתית על השן כם הרגשתי רגישות בשן, מן כאב שעבר מיד. זה קורה רק כשאני לועס משהו קטן נקודתי על השן. במצב רגיל או כשאני לועס משהו על הצד של אותה השן לא כואב לי. לפני כחצי שנה הרופא לא מצא כלום ואמר שאם זה ממשיך לחזור אליו והוא גם אמר שיכול להיות שזה בגלל הלחץ הנקודתי שאותו אוכל קשה וקטן עושה על הסתימה כי האמלגם לדבריו הוא כמו בלוק בטון. תיאורטית האם ייתכן שיש סדק עוד מאז אבל שהמצב נשאר סטטי כל כל הרבה זמן? זה לא החמיר אבל די מציק באופן נקודתי..

ציטוט

ראשית אמלגם הוא לא "בלוק בטון" אלא סתימה שעשוייה מתערובת של מתכות. בלי קשר, לעיתים ליטוש ואיזון סגר פותר את הבעייה. בכל אופן, אם באיזור מסויים החור שבגללו בוצע הטיפול היה עמוק מאוד וקרוב לעצב השן, לעיתים אכן נותרת רגישות לעיסה של מזון קשה ו/או קר, למשל. לעיתים לאחר מספר ימים / שבועות המצב מאוד משתפר, ולעיתים לא - ובמצבים שאין שיפור או שיש החמרה - בהחלט יש צורך לחזור  לרופא האישי ולבצע בדיקה עדכנית וקבלת החלטה כיצד להמשיך

ציטוט

זו סתימה שנעשתה לפני יותר מ10 שנים.. מאוד ישנה והרופא אמר שהיא מעולה והשן נראית בסדר גמור בלי שום דבר חריג. הוא התכוון לבלוק בטון כי הסתימה היא כאילו מאוד קשה והלחץ הנקודתי שחתיכת מזון קטנה וקשה יוצרת עליה עושה את הכאב הזה בשן. השאלה שלי אליך האם זה נשמע הגיוני והאם יש אמת בדבר באופן תיאורטי כמובן. לגיב עומק הסתימה, צילום נשך מראה שהסתימה היא משטח ישר מעל השן ולא נראה עומק. השטח שלה יחסית גדול (זו שן אחורית) אבל לפי הצילום זה נראה כמו משטח מעל השן

ציטוט

רופא כלשהו, וגם לא אני, לא יכול מתיאור באינטרנט לאבחן מן הסתם, למשל במקרה שלך האם הסתימה תקינה או שיש בה סדק כלשהו או עששת מתחת לסתימה. אם הכל נראה לרופא תקין, אולי יש בעיית חניכיים סביב השן? אבל אם יש בהמשך החמרה בסימנים שאתה חש בהם לאורך הזמן - מן הסתם יש לפתוח ולסלק את הסתימה ולבחון את המצב וכיצד להמשיך.

ציטוט

האם תיאורטית מה שהרופא אמר על סתימת האמלגם אפשרי? שלחץ נקודתי מאוכל קטן וקשה על הסתימה יכול להכאיב בשן? (זו סתימה עם שטח די רחב על השן)

ציטוט

תיאורטית כן, ויש כאמור עוד אופציות אפשריות

התחברות

בודק...