פורום
ניווט בפורום

סדק בשורש השן

ציטוט

שלום רב. אני מטופל בכללית סמייל. לפני ארבעה חודשים היה לי כאב בשן 25 - כתר שעשו לי שנתיים לפני כן. התברר שיש לי שם סדק בשורש השן שמתחת לכתר ונוצרה שם דלקת, וגם השן מתנדנדת מעט. הרופא אמר שהשן אבודה ואפשר רק להסיר את הכתר, לעקור את השן ולבצע שתל. עם זאת, הוא המליץ להשאיר את המצב ככה עד שארגיש שזה פוגע לי באיכות החיים - בלעיסה וכדומה. ובינתיים רק להקפיד על היגיינה ולבוא לביקורת כל שנה. הדלקת חלפה במהירות עם ניקוי, שיננית וכמה ימים של ג'ל קורסודיל.

בארבעת החודשים שעברו מאז, אני מקפיד במיוחד על צחצוח וניקוי בחוט דנטלי פעמיים ביום. אמנם היו עוד שתי אפיזודות של דלקת, אבל רק כשצחצחתי פעם ביום ולא פעמיים. והן חלפו במהירות עם ניקוי וקורסודיל. יש לציין שאני מרגיש את תזוזת השן רק כשאני לועס מסטיק. בכל אוכל אחר, אני לא מרגיש תזוזה. גם בניקוי האזור בחוט דנטלי, אני רואה תזוזה קלה של השן.

ליתר ביטחון, ניגשתי לרופאה נוספת במרפאה, מנהלת המרפאה. והיא נתנה לי המלצה סותרת לגמרי בהשוואה לרופא הקבוע שלי: היא אמרה שאני חייב מיידית לבצע שתל ולא לחכות עם זה. גם באינטרנט, רופאי שיניים שונים ממליצים על שתי הגישות השונות האלה.

1. מה אתה ממליץ לעשות במקרה כזה של המלצות הפוכות משני רופאים באותה מרפאה?
2. מה אתה ממליץ לעשות ספציפית לגבי הסדק הנ"ל?
3. האם בכל זאת יש אפשרות לשקם את השן בלי לבצע שתל? ראיתי רופאי שיניים באינטרנט שטוענים שזה אפשרי.

תודה רבה.

ציטוט

לגבי מצבך האישי לא אוכל לאבחן ולענות דרך האינטרנט , מן הסתם. באופן כללי - אם אובחן סדק בשורש השן אין שום סיבה לחכות להחמרת המצב, מה גם שההחמרה והדלקות החוזרות עלולות לפגוע בחוזקה ואיכותה של עצם הלסת סביב שורש זה ולסיבוכים מיותרים. כל כן באופן תיאורטי יש לבצע עקירה, השתלה וכתר, או לשקול לאחר העקירה ביצוע גשר, למשל.

התחברות

בודק...