פורום
ניווט בפורום

כאב חד ללא ממצאים

ציטוט

שלום,
אני סובלת כבר בערך חודש וחצי מכאב בשן ספציפית בלסת התחתונה בצד שמאל. (שן 35 אם אני לא טועה, השן שיש 3 שיניים בינה לבין השן הקדמית הקרובה אליה) זה בא בהתקפים...כשיש התקף כזה כל מגע עם השן כואב נורא (נקישה, נגיסה, נגיעה עם האצבע, לעיסה גם של דברים רכים כמו מסטיק/לחם) אם אני לא נזהרת ועושה משהו שגורם לכאב יחסית חזק בעת התקף, אז הכאב נשאר איתי כמה שעות וממש משתק אותי. אין רגישות מיוחדת לחום, קור או למתוק. הייתי בבדיקה אצל הרופא שלי: לפי התיאור שלי זה היה נשמע לו כמו סדק אך מבדיקה ראשונית הוא לא ראה כלום. לאחר צילום הוא הבחין רק בהתחלה של חור קטן באותה השן. במהלך הבדיקה הוא גם נקש לי על אותה השן כדי לבדוק איפה בדיוק כואב לי, הכאב היה חזק והשבית אותי ממש לכמה שעות טובות.
כמה ימים לאחר הסתימה שוב הופיע הכאב, וכעת, שוב חוזר הכאב אחרי שעבר חודש מהסתימה.
לפי התיאורים שקראתי, הדבר שנשמע לי הכי מתאים זה סדק. הרופא אמר שלא תמיד ניתן לראות אותו...כפי שציינתי גם בצילום לא ראו שום סדק. חוץ ממשככי כאבים יש משהו נוסף שניתן לעשות? לא תמיד הם עוזרים מספיק, ובטח שלא מקלים על הכאב ברמה שתאפשר לי לאכול בצורה רגילה. מדובר בכאב חזק ועמוק שמעיר אותי בלילה ומקשה עלי לתפקד במהלך היום. לפי מה שהבנתי מהרופא אין כל כך מה לעשות כרגע.

ציטוט

לפחות דרך האינטרנט זה נשמע כמו סדק, ולעיתים קשה מאוד לאבחן. כדאי לבקש הפנייה לייעוץ מרופא מומחה לטיפולי שורש (אנדודונט) וכנראה בעזרת צילום שנקרא CBCT.  

התחברות

בודק...