פורום
ניווט בפורום

אסתטיקה בשן קדמית שבורה

ציטוט

שלום רב,
הסיפור הוא שבגיל 8 שברתי את 2 השיניים הקדמיות האמצעיות בנפילה על הרצפה.
לאחר המקרה ההורים לקחו אותי לטיפול להשלמת השברים.
בגיל 19 בזמן שהייתי חייל באחת החופשות בזמן שאכלתי נגסתי במזלג ונשבר ההשלמה בשן אחת.
כשזה קרה נכנסתי ללחץ והלכתי לרופא שהציע את הטיפול המהיר ביותר לא ידעתי יותר מידיי איזה אפשרויות טיפול קיימות ולדעתי הטיפול היה תיקון של קומפזיט שבור על ידי קומפוזיט חדש ללא הסרת הישן ששבור.
בכל תקופת הילדות תיקון השברים לא הפריעו לי, עד התיקון בגיל 19 שהיו לי כלפיו ספקות גם מבחינת נוחיות וגם מבחינת האסתטיקה. בנוסף גיליתי שהשן השבורה גם מסובבת מעט שלא שמתי לב לזה עד אז.
זה הפריע לי הרבה שנים ורק לאחר 5 שנים שזה לפני חצי שנה מהיום הלכתי לרופא שיניים שהיה מוכן להחליף לי את תיקון בשן לתיקון חדש וגם ביקשתי הסבר על התהליך זה היה בעצם החלפת חומר מרוכב קומפוזיט בחומר חדש מאותו סוג שכולל הסרת החומרים הישנים.
עכשיו הבעיה שאני לא לגמרי מסופק מבחינה האסתטית כי הרופא בעצם ציפה לי חצי שן בחומר מרוכב לבן בצבע השן, הבעיה שאותו חומר שמתי לב שיש לו בעיה בהשתקפות באור חזק ובשמש. בזמן הטיפול האחרון ביקשתי לראות איך נראת השן ללא תיקון ולשמחתי ראיתי השן לבנה והשבר יחסית קטן.

הבעיה עכשיו היא שהרופא בחר לעשות את הציפוי על חצי השן שזה הרבה יותר גדול מהשבר עצמו ולי מפריע שהחומר לפעמים משתקף לא טוב בזוויות מסיומות והייתי רוצה לשפר את זה.

אציין גם שהשן השנייה שעברה טיפול בילדות אף פעם לא הפריעה לי לא מבחינה אסתטית וגם לא בנוחיות

רציתי לקבל עוד מידע והשאלה היא מה מומלץ לי לעשות? איזה סוגי טיפולים קיימים לשן אחת? והאם במצב של הסרת החומר כמו בטיפול האחרון נגרם נזק לשן? האם החלק של השן שעליו מודבק הציפוי נפגע מהציפוי בצבע או בצורה?

חשוב לי לציין שמאוד חשוב לי האסתטיקת שיניים במיוחד כשמדובר בשן קדמית.

ציטוט

מן הסתם איני יכול לאבחן ולקבוע לך את המצב באופן אישי. יש עשרות חומרים וטכניקות שונות, לציפוי / השלמה מקומפוזיט, ויתכן וניסיון 2 או 3 יעלו יותר יפה, בהחלט קורה גם לותיקים ולטובים ביותר שאנו נאלצים לבצע עוד ניסיון ולקבל התאמה טובה יותר של הצבע / שקיפות / צורה וכולי. ייתכן גם שהשבר עצמו לא יאפשר תוצאות טובות / חזקות יותר ממה שהתקבל, ויש לשקול ציפויי חרסינה במצב זה 

התחברות

בודק...