פורום
ניווט בפורום

טיפול שיניים כושל

ציטוט

שלום, אני לא יודעת אם זו הכתובת הנכונה לבקשה שלי. אם לא, אשמח להכוונה לאן אפשר לפנות.
לפני כ-15 שנים עשיתי יישור שיניים אצל אורטודנט פרטי. בתקופה האחרונה השיניים מתחילות לחזור למצבן המקורי. אני מעוניינת לדבר עם הרופא שטיפל בי ולעיין בתיעוד הרפואי של הטיפולים שלי. אני לא מצליחה להשיג את הרופא או המרפאה - המרפאה לא נמצאת איפה שהייתה, מספר הטלפון מוביל לתא קולי באופן קבוע, ולא ניתן לאתר דרכים אחרות ליצירת קשר. הרופא בזמנו היה מאוד מבוגר וייתכן שכבר נפטר. איך אפשר להשיג תיעוד רפואי? איך אפשר להתנהל במקרה כזה עם מצב של טיפול כושל, במיוחד שלא ניתן להבחין בבעיה בזמן אמת אלא רק לאחר שנים רבות?
אשמח לעזרה בעניין. תודה רבה.

ציטוט

יש כמה דברים שכדאי לדעת:

1.  למיטב הבנתי בחוק, רופא שיניים מחוייב לשמור העתק רשומות רפואיות וצילומי רנטגן 7 שנים לאחר טיפול רפואי. לא מעבר. כמובן שיש רופאים שישמרו גם מעבר לכך במידת האפשר (אני למשל) אבל זו לשון החוק. אם המרפאה נמכרה לרופא אחר, יתכן ויש ארכיון שהוא שמר. סביר להניח שלא.

2. טיפול אורתודנטי אמור להסתיים בקיבוע מסוג כלשהו - קבוע או נשלף, ובדר"כ גם קובעים רוטינה לבדיקה תקופתית לאחר סיום הטיפול במשך מספר שנים. אם יש בעיות שמתעוררות, למשל התנתקות קיבוע מודבק או אובדן/שבירה של פלטה נשלפת - כמובן באחריות המטופל להגיע בהקדם לטיפול משלים עדכני. 

3. לגבי איתור רופא - יש במנועי החיפוש השונים אפשרות לבדוק, אני מניח שביצעת. יתכן והוא באמת פרש / בפנסיה / סגר / נפטר / עבר מקום לאחר וכולי. אפשר גם לנסות לפנות למוקד משרד הבריאות באינטרנט / טלפון בבקשה למידע על רופא. 

4. העצה הכי פרקטית וחשובה (בעיניי) - ייתכן ושיניים זזות כעת ממקומן בשל בעיה אחרת, למשל בעיית חניכיים - אמליץ לך על בדיקה עדכנית בהקדם של הרופא האישי / רופא חניכיים / רופא אורתודנט, בכדי שלא לאבד זמן והמצב יחמיר. 

התחברות

בודק...