פורום
ניווט בפורום

חור קדמי בשן

ציטוט

יש לי חור קטן בהיקפו בשן טוחנת. הקופא אמר שבצילום אי אפשר יהיה לראות את העומק כי הכיוון של החור מהחזית ולא מהצד, ואני מבין את זה בגלל הכיוון של החור. הוא אומר שעדיף לא לעשות סתימה ולא לקדוח כי למראית עין זה נראה קטן אבל מנגד אפשר לדעת עומק של חור רק כשקודחים. הוא ממליץ לא לעשות סתימה ורק לעקוב, השאלה אם העומק לא יכול להיות רציני בלי שהוא רואה? האם זה זה בסדר וכדאי לא לגעת בחור שלמראית עין נראה קטן? אני די מסכים איתו עם העניין של לא לעשות סתימה על כל דבר קטן אבל פה אולי אי אפשר לדעת כל כך מה העומק ואני לוחד שזה יבשיל לכדי טיפול שורש איפעם

ציטוט

הדילמה נכונה ומוצדקת, ובזוויות שונות מאיזורים אלו לא תמיד אנו יודעים מהו העומק האמיתי של חור כזה. אבל החשש גם הוא נכון, ייתכן שהחור כבר מעמיק וקרוב לעצב. היעדר כאב אינו סימן מהימן. אם הזונדה שהוא מכשיר בדיקה דקיק חודר יותר ממ"מ פנימה - בוודאי שיש לטפל. 

על כן במצבים כאלו לעיתים אני מסתפקבמעקב, אבל לעיתים החשדנות שלי עולה ובמיוחד אם בשאר השיניים כבר יש ברקע סתימות רבות (דהיינו שעששת מתפתחת בקלות יותר יחסית) ואז אני נוהג לבצע ניקוי עם מקדח דקיק שאינו מקדח שקודח, אלא מעין כפית עדינה שרק חופרת החוצה ריקבון ושן מפוררת, אבל לא קודח בשן בריאה. זה נקרא מקדח להסרת עששת, ומתחבר ל"מקדחה" שעובדת לאט מאוד ובעדינות, וכך אני יכול  לנקות את הריקבון מבלי לקדוח בשן, ואם מתגלה שזה באמת חור עמוק - עובר למכשירים הקודחים "הרגילים"

ציטוט

במקרה כזה זו עדיין קדיחה שתצריך סתימה והרופא אמר שלא מומלץ כי במידה ויעשה סתימה קטנה היא לא תיתפס טוב והוא יצטרך להוריד יותר לומר שן כדי שהסתימה תתפס. זאת אומרת אם זה באמת חור קטן והוא ייקדח עם המכשיר המיוחד הזה, לשיטתו זה לא יספיק בשביל לבצע סתימה ואז יצטרך לקדוח בכל מקרה

ציטוט

עניתי בפשטות ואני מסביר שוב - המכשיר הזה לא קודח. הוא כמו כפית שיכולה רק לגרוף איזור שרקוב. דהיינו אם המכשיר הזה לא יחדור פנימה - האיזור לא רקוב. ואם כן יחדור פנימה, אפילו במעט, בגלל שיש ריקבון "קטן" בוודאי שיש חומרים שמתאימים גם למצב זה . אך שים לב - אם הרופא האישי חושב שכדאי להסתפק במעקב בלבד - נא בצע זאת לפי המלצתו, ולהגיע למעקבים בתדיחרות שהוא מחליט עליה, ולא רק לחכות לכאב שיגיע מתישהו.

 

התחברות

בודק...