פורום
ניווט בפורום

מסתם מלאכותי בלב

ציטוט

שלום יש לי מסתם מלאכותי בלב מזה מס׳ שנים, ואני יודע שעליי לקחת פרופילקסיס אנטיביוטי שעה לפני טיפול שורש שאני אמור לעבור. במידה וטיפול השורש שיבוצע לי ייכשל, ויתפתח מה שנקרא בשפתכם - נגע סב חודי (הצללה שחורה סביב קצה השורש) - האם היווצרות ממצא כזה שלא אדע על קיומה מסכנת אותי מבחינת זיהום והתיישבות חיידקים על המסתם שלי? ובכלל - אם יש לי שן בפה שעברה (או שלא עברה) טיפול שורש, וקיים בה נגע סב חודי מזה תקופה - האם עלול להוביל לזיהום המסתם ע״י התיישבות חיידקים עליו?

ציטוט

אכן לאחר השתלת מסתם לב תותב יש לקחת טיפול מניעתי אנטיביוטי לפני טיפול שיניים - אך לגבי טיפול שורש ההנחייה היא לקחת רק במידה והמיכשור הרפואי גרם לפגיעה ברקמות מעבר לקצה השורשו/או נעשה שימוש בזריקה מיוחדת (אינטרה ליגמנטרית) או אם יש חשש מזיהום אוראלי. דהיינו לא בהכרח אוטומטית לקחת אנטיביוטיקה אלא לאחר התייעצות והנחייה מהרופא המטפל (הרופא האישי/מומחה לטיפולי שורש/מומחה לרפואת הפה).

גם לגבי נגע קיים - בדר"כ יש הבדל בין מצב שבו מומחה לטיפולי שורש קובע שהמצב תקין ויש איזור סטטי שלא מתפתח בו זיהום, לבין מצב שיש חשש יותר מסביר להתפתחות זיהום ואז בהחלט מצדיק חידוש טיפול שורש או אם אין ברירה - עקירה.

התחברות

בודק...