פורום
ניווט בפורום

סתימה

ציטוט

יש לי שיניים טובות ללא כאבים. פעם בכמה שנים אני עושה ביקורת. בכל פעם הרופא אומר שיש לעשות סתימה. הפעם זה היה בשן הכי טובה ויפה אצלי. האם יכול להיות שהרופא סתם אומר כדי להרוויח כסף? כי בסך הכל הוא חופר קצת בשן ושם חומר. האם יתכן שרופאים אומרים סתם שצריך לעשות סתימה בשביל להרוויח כסף מהטיפול שלא צריך??? הוא עשה צילום אבל בצילום הכל נראה לי לבן ויפה.

ציטוט

שאלה מוזרה. 

ראשית, פעם בכמה שנים זה לא הדבר הנכוןן לעשות. מומלץ לפחות פעמיים בשנה לבצע ביקורת וניקוי עם השיננית, ופעם בשנה עם הרופא. 

שנית, גם אם לא כואב כלום, בהחלט יתכן שיש חור בשן, ולעיתים אפילו נרחב, כיצד את קובעת שהכל היה תקין? זו בדיוק מהות הבדיקה, לוודא שהכל תקין. למשל ברכב שלי הכל נראה תקין בעיניי, אבל המוסכניק שלי שיבדוק את הרכב בוודאי יגלה איזה פילטר סתום, צינורית מטפטפת, צמיג שנשחק וכולי. לא עדיף שיגלו בעיות לפני שהן כואבות / מסוכנות / יקרות לטיפול?

וזה מביא אותי לנקודה הכי חשובה - אם אינך סומכת על הרופא שהוא ישר והגון ומקצועי - מדוע את ממשיכה טיפולים אצלו? לחלופין אולי נגרם לו עוול כשאת חושדת בו? אבל יותר כדאי פשוט לבקש שיסביר לך איפה החור - ברנטגן או באמצעי המחשה אחר, די פשוט להסביר למטופל ועדיףבהרבה, מאשר להגיע למצב של חשדנות וחוסר אמון. 

התחברות

בודק...