פורום
ניווט בפורום

שלום אני מתלבטת ואני בחרדה תוטלי .. ... אני מבוגרת, אחרי טיפולי כימותרפיה ועקרנות....<br /> שיניים...

ציטוט

שלום אני מתלבטת ואני בחרדה תוטלי .. ... אני מבוגרת, אחרי טיפולי כימותרפיה ועקרנות....
שיניים שלי במצב גרוע.. קיבלתי תוכנית מרופא שיניים .. מאוד מפחדת ומחרדת מכל התהליך. במיוחד שיש כל כך שיטות לשיקום פה ולסת ... השתלה ביום אחד... בשנה וחצי.. שטלים ... וגשרים....
שטלים מייד אחרי עקירה או רק אחרי שהכל מתרפא?
הכל מסתבך שמחיר לכל הטיפולים - אוסטרונומיים..
יש אפשרות לפנות משיכול המומחה שיכות לעזור לי בבחירה....יש רופה שנותן אחריות 10 שנים על עבודה שלו.....כאשר סיפרתי -- אומרים שזה בלתי אפשרי.....שאין דבר כזה.. אחריות לשיניים...מה אתם אומרים????

ציטוט

אני חושב שכאשר יש רקע רפואי כמו שתיארת ייתכנו בעיות שמסבכות את תוכנית הטיפול, שלא כל רופא יכול להתמודד איתן או לצפות אותן.

על כן כדאי לבצע קודם כל בחירה של רופאים מאוד איכותיים ומקצועיים, אפשר וכדאי גם להתייעץ עם מומחה לרפואת הפה במקביל לרופא האישי, ולבדוק מה המצב הרפואי הכללי לפני שמתחילים.

לעצם העניין, יש שיטות שונות ואסכולות שונות, ובהחלט ייתכן שרופא א' יחשוב לטפל בצורה אחת, ורופא ב' יחשוב אחרת, מה גם שלכל מצב ייתכנו פתרונות שונים.

למשל, אם יש בעייה רפואית שבעקבותיה לא מומלץ לבצע טיפולים כירורגיים, יתכן ויש לחשוב על טיפולי שורש וגשרים. או לפחות שמומחה לכירורגיה יבצע את הכירורגיה (ולשקול אם יש לבצע זאת בבי"ח).

כמו כן יש לקבל מידע לגבי החומרים, זמן הטיפול, פרוגנוזה, סיבוכים אפשריים, יתרונות וחסרונות של תוכנית א' מול תוכנית ב' וכולי.

לגבי אחריות - מושג בעייתי...  האם האחריות היא על כתר שנשבר. ומהעם שתל שלא נקלט? ובאילו תנאים אחריות מתנהלת? וכולי. אני מאוד מסתייג מהבטחות על הנייר. רופא לא יכול להבטיח 100% הצלחה בשום טיפול רפואי ובשום נושא ברפואה, ולא רק ברפואת שיניים. זה לא מוצר חשמלי או רכב.

התחברות

בודק...