פורום
ניווט בפורום

חוות דעת שונות

ציטוט

היתי עם ביתי בת ה 13 בבדיקה כללית במרפאת שיניים פרטית. לאחר צילומים נמצא שיש לה 7 חורים ).יש לציין כי אין לה כל כאבים. קבלנו הצעה לתוכנית טיפולים ועלויות. בשל העובדה שיש לנו כללית פלטינום פניתי לכללית סמייל והינו היום בבדיקה כללית כולל צילומים. והרי זה פלא.. לילדה אין חורים בכלל. הכיצד???? איך יכול להיות שבמקום אחד ראו 7 חורים ובמקום אחר 0 חורים? מצב הזוי לכל הדעות. אשמח לשמוע מה כדאי לעשות

ציטוט

שאלה כמעט יומיומית, ותושבה דרך האינטרנט אין.

ראשית, רק לפי צילומים לא קובעים אם ישחור או אין, צילום הוא רק אחד מכלי העזר בבדיקה ובאיבחון.

שנית, היעדר כאב בפירוש לא אומר שאין חור או דלקת חניכיים, למשל, ובהחלט בשלבים הראשוניים של החור / דלקת לא צפוי כאב, ובכל זאת כמובן כדאי לאבחן ולמנוע לפני החרפת מצב. 

ולבסוף, יש בהחלט מצבים שבהם מתחילים לראות נזקים לשיניים ובעיקר בחריצים, אך אם המצב הוא מאוד התחלתי אפשרי בהחלט לתת הדרכה יסודית בהיגיינה אוראלית טובה ולבצע מעקב, האם באיזור הבעייתי יתפתח חור בהמשך. ובאותו מצב יש רופאים שיחליטו שהמצב כבר עבר את נקודת הגבול שמאפשרת מעקב, וכי כדאי לבצע איטום חריצים או תסימה קטנה לפני שיהיה שינוי לרעה. 

אזי מאוד תלוי במצב עצמו, וכן בגישה של הרופא - ואין קשר דווקא לזה שהרופא עובד בקופ"ח או בפרטי. 

ואם בכל זאת יש ספק - אפשר לבצע בדיקה עם רופא שלישי.

ציטוט

עצוב מאוד לשמוע על המשבר בינך לרופא. 

בכל אופן לגבי החוק:

1. חובה לנהל רשומה רפואית  מתועדת ומפורטת ככל האפשר, וחובה לקבל הסכמת המטופל לכל תוכנית טיפול או לעדכון תוכנית הטיפול. 

2. חובה לתת לבקשת המטופל העתק מלא של הרשומה הרפואית הנ"ל כולל העתק צילומי הרנטגן / צילומים קליניים שבוצעו לפני ותך כדי הטיפול.

3. אין חובה בחוק להיות מומחה ליישור שיניים בכדי לבצע טיפול ליישור שיניים, לדוגמא. או לדוגמא להיות בעל תעודת מומחה לפני ביצוע טיפולי שורש, ביצוע עקירות כירורגיות, ביצוע טיפולי שיניים לילדים וכולי.

 

התחברות

בודק...