פורום
ניווט בפורום

עברתי הרבה סיבוכים עם שן מסוימת והייתי רוצה לדעת אם מה שקרה לי הוא בגדר סיכון סביר של רופא השיניים, או שהייתה פ

ציטוט

עברתי הרבה סיבוכים עם שן מסוימת והייתי רוצה לדעת אם מה שקרה לי הוא בגדר סיכון סביר של רופא השיניים, או שהייתה פה רשלנות:
היה לי טיפול שורש עם דלקת, לכן הרופא השאיר את השן פתוחה שהדלקת תצא, בפועל לא היה תורים, והשן שהיתה רק דפנות נשברה כמעט לחלוטין עד שהגיע התור לסתימה כעבור 3 שבועות. לאחר מכן נערך מבנה ועליו כתר קבוע. לאחרונה הגעתי לרופא לביקורת כהגדרתו, במהלכה ללא שהסביר לי מה הוא עושה החל לתלוש את הכתר בכח עז ממקומו תוך כדי שהוא עוקר את המבנה ומעט בסיס השן שהיה. הגעתי לטיפול נוסף בו הוא שם לי מבנה יצוק ועליו הכתר. הכתר כעת לא עומד טוב ויש רווח בינו לחניכיים. אבל אני כבר פוחדת לחזור לרופא שמצב השן לא יוסיף להדרדר עד לשתל.
יש רשלנות או לא?

ציטוט

רשלנות היא שאלה של בדיקה מעמיקה של רופא מיומן בכך והשוואת המצב לפני ואחרי, ובדיקת כל הרישומים של ההסברים והמצב בטיפול עצמו, התנהלות הרופא והתנהלות המטופל ועוד. לא כל מקרה שטיפול לא מצליח או משנים את תוכנית הטיפול הוא רשלנות. לעיתים בדיוק להיפך - למשל אם הרופא מסביר שהמצב בשן גרוע מסיבה X ו-Y, והאופציה היא לנסות להציל אותה לעומת האופציה השנייה של עקירה. ונעשה ניסיון לטפל ולהציל- אך לא מצליחים. זו למשל דוגמא לטיפול שלא הצליח אך לא היה רשלני, על פניו. יש מקרים לכאן ולכאן, ופורום אינטרנטי אינו המקום לבחון מקרה. 

ציטוט

אני באמת אפנה לבדיקה לרופא מומחה ונראה מה יצא...
תודה רבה

התחברות

בודק...