פורום
ניווט בפורום

פצע סגור נראה מוגלתי

ציטוט

שלום רב

לפני כ-8 חודשים החל כאב שנראה שנובע משן עם כתר ושעברה טיפול שורש.
בפעם הראשונה שכאב ניגשתי לעזרה ראשונה כי הכאב היה חזק מאוד.
הייתי אצל 2 רופאי שיניים . צילום סטטוס לא נתן להם מידע.
הרופאים אמרו אולי סדק במבנה ולכן צריך לעקור ולהחליף.
לא המשכתי טיפול כלשהו כי אחרי אנטיביוטיקה הכאב החזק עבר
וכיום יש כאב שבא והולך ונסבל.
שייכתי הכאב לאכילה באזור ולכן מנסה להמנע מלעיסה ליד שן זו.

לאחרונה יצא לי בחניכיים, ליד שן זו, מעיין פצע מוגלתי סגור (אני רואה נקודה לבנה), יש אדמומיות ונפיחות בבסיס ה"פצע". לחיצה על בסיס הפצע, מרגיש כמו לחיצה על משהו רך ועם הלחיצה גם מרגיש כואב.
הפצע מדאיג אותי.. וגם כשהוצאתי את המוגלה, ושטפתי כמה ימים עם מים ומלח ואלכוהול, כלום לא עוזר, הפצע הסגור והמוגלה עליו חוזרים.

איני יודע אם מדובר בבעיה שנובעת מהשן, מהחניכיים, או סרטן...
ממה לדעתכם נובע הפצע ? לאיזה רופא ללכת? שיניים, חניכיים, משפחה?
רצב צילום.
מודה לעזרתכם

ציטוט

התיאור שלך ממש דומה או זהה לסדק בשורשי שן וחבל שאינך מטפל בו - כמובן עם רופא שיניים. יתכן גם שיש איבחון אחר, אבל בכל מקרה מה שאתה עושה הוא טעות גדולה, גש לררופא האישי שלך לטיפול ואל תמתין - הנזק והזיהום עלולים להחמיר. 

ציטוט

תודה. לצערי איני מוצא רופא אישי לשיניים.
היתה לי בעבר ועברה לאורטודנטיה.
2 הרופאים אצלהם הייתי לא היו בטוחים מהי הבעיה
אז איך אני אמור להחליט מה לעשות? ולכן לא עשיתי כלום.

אפשר רק לעקור את השן ואז הזיהום ייפסק, נכון?
ובעתיד להחליט אם אני רוצה שתל או לא.
כמה זמן צריך בערך בין עקירה לבין ביצוע שתל במקום העקירה?

והאם יש חלופה, במקום שתל, על מנת שלא יישאר רווח בין השיניים?

תודה רבה

ציטוט

לא מבין את המשפט "איני מוצא רופא אישי לשיניים".

כיצד בוחרים רופא? ההמלצה שלי - לבקש המלצות מאנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם - חברים, משפחה, שכנים. שאלו אותם למי הם הולכים וממי הם מרוצים. כמו כן לבדוק במקביל מידע חופשי באינטרנט, של חוות דעת ממטופלים שהיו מרוצים - ולא להתרשם לעומת זאת מכל מיני פרסומות קופצות, מבצעים, הנחות, הבטחות פלאים וכולי.

כדאי גם לבדוק היטב מיהו הרופא שאליו מגיעים - לא להתפתות וללכת למרפאה בה לא מציגים את שם הרופא ואי אפשר לדעת פרטים עליו. תמיד אפשר ורצוי להיכנס לאתר משרד הבריאות ולבדוק מידע לגביו ו/או ברשתות האינטרנט השונות/גוגל וכולי.

לקבוע לאחר מכן פגישה לבדיקה וייעוץ עם הרופא שבחרתם. לשאול, להבין, לקבל תשובות - ולהתרשם מהמקצועיות, סבלנות, הסברים, יחס. לראות אם האופי של הרופא נראה לך כזה שאפשר לסמוך עליו ויש לו סבלנות, והוא מגלה יחס חם ואישי, או שלא.

כדאי ורצוי לשאול מאילו חומרים ובאילו טכנולוגיות הוא נעזר ולבקש גם מידע על אלטרנטיבות לטיפול המוצע (למשל שתל במקום גשר)אפשר ורצוי לבקש תמונות לטיפולים דומים לשלך הרופא ביצע, ואפשר גם לבקש טלפון של מטופל שעבר טיפול דומה ולהתייעץ איתו. חשוב לדעת גם אם יש תורים פנויים או זמן המתנה ארוך בין טיפול לטיפול, אם יש שירותי עזרה ראשונה במידת הצורך (כולל סופ"ש / חגים וכולי)

כמו כן להתרשם ממראה המרפאה - נקייה? מסודרת? הקפדה על נהלים בעת הקורונה? חלוקים נקיים? שירותים נקיים? וכולי.

המידע צריך להיות נגיש למטופל בקלות. גם מצד המרפאה חייבים למסור מידע מדוייק. במנוע החיפוש באתר שלנו יש מידע על רופאים החברים בהסתדרות לרפואת שיניים (לא כל רופא חבר באיגון שלנו), ובאתר משרד הבריאות (https://practitioners.health.gov.il/Practitioners/2) יש מידע נוסף על הרופאים בארץ

 

בהצלחה 

ציטוט

כל מקרה לגופו, בדיוק כמו בכל ניתוח בכל איבר אחר בגוף. יש מצבים שבהם העצם באיזור העקירה משתקמת מעצמה במשך 2-3 חודשים, ויש מקרים שבהם יש לבצע השתלת עצם, לעיתים אפילו תוך כדי העקירה עצמה. לאיבחון ספציפי של מצבך יש לדון בו עם הרופא האישי שמטפל בך, או עם הרופא המנתח 

התחברות

בודק...