פורום
ניווט בפורום

שלום וברכהיש לי שן שעברה טיפול שורש מבנה וכתר, לאחר כמה שנים עשיתי בדיקה במקום אחר ונאמר שאני צריכה להחליף את ה

ציטוט

שלום וברכה
יש לי שן שעברה טיפול שורש מבנה וכתר, לאחר כמה שנים עשיתי בדיקה במקום אחר ונאמר שאני צריכה להחליף את הכתר וגם כן שיש חור קטן במבנה, תיקנו ושמו לי כתר זמני. כעבור כמה חודשים עשו בדיקה נוספת כדי להשים כתר קבוע ונאמר לי שיש שוב חור במבנה יותר עמוק וצריך להחליף את המבנה כולו לפני הכתר הקבוע ולעשות חידוש טיפול שורש..
השאלה שלי:
1. האם יכולה להתפתח עששת מתחת לכתר? והאם בגלל שהסתובבתי כמה חודשים עם כתר זמני זה מה שגרם שוב לחור יותר עמוק במבנה מתחת לכתר?
2. אם יש אפשרות לעשות רק מבנה וכתר בלי חידוש טיפול שורש מכיוון שבבדיקת מומחה לטיפול שורש נאמר שהשורש בסדר. ולמרות זאת הם רוצים לעשות לי חידוש טיפול כנראה כדי למנוע דלקת אבל לא כואב לי בכלל כל התהליך הזה התחיל מבדיקה שגרתית פשוטה בלי תלונה שקשורה לשן. כדאי להיכנס לזה. וכן לעשות חידוש טיפול שורש? למרות שהשן לא כואבת.
תודה על המענה והאפשרות לשאול.

ציטוט

לגבי מצבך האישי כמובן לא אוכל לאבחן. באופן כללי - עששת בהחלט יכולה להתפתח מתחת לכתר, למשל אם שולי הכתר לא היו מדוייקים, או למשל אם הייתה נסיגת חניכיים וחדירת חיידקים מתחת לשולי הכתר וכולי.

במצב שיש חיידקים וריקבון (עששת) חיביים ראשית לסלק את כל הריקבון ולחטא את השן. אם יש חדירת חיידקים גם כלפי השורש וסתימת השורש שבוצעה - ברובהמוחלט של המקרים ההמלצה היא לבצע חידוש טיפול שורש, בכדי שלא ייוותרו חידיקים באיזור ומתחת למבנה החדש והכתר החדש. 

גם אם כרגע אין כאב, השארת איזור נגוע בחיידקים עלול להוביל בהמשך לזיהומים שעלולים לגרום להופעת זיהומים חדשים שיחריפו בהדרגה, ועל כן משנה הזהירות. 

ציטוט

בהמשך לתשובה רוצה לשאול כי לאחר שעשיתי חידוש טיפול שורש, לא נעשה מבנה באופן מידי, למרות המלצה של האודנטית, כי הרופאה המשקמת טענה כי יש דלקת חניכיים באזור ויש דימום ולכן צריך ניקוי ואז יהיה ניתן לבנות מבנה וכתר. ובנתיים הלכתי עם כתר זמני.
אחרי ניקוי אצל שיננית עדיין זה לא עזר מספיק, והומלץ לי ללכת לרופא חניכיים בנתיים הכתר הזמני נפל והייתי יומיים ככה עד שניתן לי תור במרפאה. שבאתי למרפאה להדבקת הכתר באותו תור ניתן לי יעוץ מרופא חניכיים ובתוך זה נעשה שוב ניקוי יותר עמוק בשן שהיה דלקת בחניכיים גם כאן הרופאת חניכיים המליצה מיד ביום שלאחר מכן לעשות מבנה וכתר מידי , אך הרופאה המשקמת ביום שלאחר הניקוי אמרה ששוב היא לא יכולה לעשות כי החניכיים צריכות להתרפא לפחות עוד שבועיים. ואז היא תחליט את המשך הטיפול.
ושלחה אותי בלי הכתר עם רבע שן שעליה סתימה זמנית. שאלתי את הרופאה האם האיטום בסדר? היא אמרה שכן. אבל עדיין אני חוששת מהאזור שרגיש כבר.
האם זה תקין? כי אין מה שיגן על השן, אין כתר. זה הרבה שבועיים?
למרות שהיא אמרה לי לנקות ולעשות שטיפות פה, ומשחת ג'ל. או שכדאי להתעקש שתשים לי בכל זאת את הכתר שיהיה הגנה לשן עד שהיא תעשה את המשך התהליך בצורה מסודרת עם כתר מדויק וקבוע. כי לטענתה הכתר לא יושב טוב, אז אין מה להשים בנתיים. כי החניכיים בתהליך החלמה, אני יכולה לסמוך על זה?
מהי ההמלצה? כי זה שן שעברה אני רוצה שתישמר כמה שאפשר.
תודה רבה..

התחברות

בודק...